mac1 og bilder

Problemer med Mac1? Si fra her

mac1 og bilder

Innleggav obp » lør 13.12.2003 20:53

Hva er galt når jeg ikke kan se bilder (xx.jpg) på mac1, det kommer bare en liten blå rute med et spørsmåltegn...
Har testet i Safari, Explorer, Netscape, mozilla og iCab uten bedre resultat.
 

Innleggav thomasb » søn 14.12.2003 2:18

Høres merkelig ut! Ikke noe problem å se bilder i Safari på mac1 her.

Prøvd en restart?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav obp » søn 14.12.2003 17:25

Ja jeg synes også det er rart, det har vært slikt i mange dager nå og jeg aner ikke hva der er. Mye mulig at det er en konflikt mellon noen plug in, men da er det litt rart at alle andre sider funker helt fint og ikke mac1.
Brukes det noen spesielle CSS her eller er det noen protokoller som blokkes av NetBarrier X3 måntro...
 

Innleggav obp » ons 17.12.2003 17:55

Dette er meget rart, når jeg sjekker "aktivitet" loggen står det "forbudt" på alle *.gif bilder, hvis jeg dobbel klikker på en av dem får jeg denne mld:
Forbidden
You don't have permission to access /bilder/eldre.gif on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/1.3.29 Server at http://www.mac1.no Port 8
 

Innleggav obp » søn 21.12.2003 15:18

Da har jeg funnet ut hva som blokerte bildene på denne siden, det var NetBarrier som nektet dem tillgang!

Skulle noen få samme problem så er løsningen her:
Start NetBarrier, klikk på "Privacy" -> "Surf"
se under tittel "Information hiding" og huk av "Last Web site visited"

Er ikke denne markert ligger muligens problemet et annet sted.
 

Innleggav admin » søn 21.12.2003 16:58

Supert :)

Vi har ikke greid å finne noen feil så er vel der det ligger :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Coroner » tor 25.12.2003 20:32

Hm! Jeg rapporterte om samme problemet for en liten tid siden (ikke via forumet).

Jeg kunne ikke få opp noen av bildene i Opera 7.22 (Windows) og når jeg prøvde å åpne dem i et eget vindu, fikk jeg en "forbidden" feilmelding.

Hele den her saken med bildene har vært grunnen til at jeg ikke har brydd meg om å logge inn her på Mac1, men har heller holdt meg til MacWorld.se's forum (som jeg forøvrig fast besøker ettersom jeg er moderator der).

Jeg fikk tilbakemelding om at det ikke var tegn til noen feil hos Mac1, men like fullt var det kul umulig å få opp noen bilder. Men når jeg gikk inn her i dag var alt på stell :D .

Om ikke dere har gjort noe, så skjønner jeg svært lite, for jeg har hverken installert programmer eller endret på PC'ens instillinger i perioden mellom når jeg ikke kunne se bilder og nå, når alt funker.

Om ting fortsetter like bra, ser det ut til at jeg kommer til å slå meg ned her og :lol: .

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere