Signatur-regler

Problemer med Mac1? Si fra her

Re: Bilde

Innleggav Wolfgang » søn 27.11.2005 1:25

jakobls skrev:Har ett lite bilde i signaturen.
Lagde det selv på gøy, men om det skal fjernes, er det bare å sie fra.. Hadde vært kjekt å ha det der.

O:-)


§ 5. Signaturer
Etter en del tilfeller med signaturer som fyller 1/2 side i vårt forum har vi valgt å opprette regler for hvordan signaturer skal se ut. Dette gjøres for å opprettholde kvaliteten, brukervennligheten og lesbareheten i vårt forum. Noe som til slutt kommer alle til gode. Reglene er enkle og greie; signaturen kan ikke være mer enn fire (4) linjer, skal ikke inneholde bilder og skal ikke inneholde såkalte "affiliate" lenker hvor eieren av signaturen mottar penger, poeng eller andre ytelser når noen trykker på disse lenkene.


Det kan vel ikke misforstås?
Og det hadde vel vert litt upraktisk om admin og resten av moderatorene skulle sendt en melding til den dette gjelder, når man selv kan lese reglen og handle der etter?

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav EinarJ » søn 27.11.2005 3:10

Gah, kan jeg fortsatt ha den shameless-plug reklama i signaturen min, for Mac-Demoen, kan vel kort oppsummere hva jeg får igjen for den: Antallet besøk på pouet.net sida der øker, og dermed øker popularity counten en smule (denne økningen slik jeg har sett det er minimal), flere får sett demoen (og dermed også oppdaget at den ikke fungerer helt optimalt på ATI-kort), den blir lastet ned flere ganger, dermed øker download-counten, noe som er mer synlig enn Popularity-counteren.

Men, hva får jeg ut av dette personlig, annet enn at folk ser at jeg har laget en demo (les: funprod) sammen med noen venner, ingenting som kan forandre min inntekt (annet enn hvis folk selvfølgelig stemmer mer på neste års prod på TG :P)

Jeg likestiller det nesten med linker til folks blog/hjemmeside, da jeg ikke har noen referal-id eller lignende, ikke tjener penger eller gjenytelser av det. Kun enkelte ekstra hits (noe jeg egentlig regner med er minimalt).

Signaturen min er forøvrig også ikke milelang.

Damn, nå skrev jeg mye

EDIT: Ja, jeg vet at den ikke er kjempebra, og at effekten av linken her = 0, så jeg skrev dette bare for å krangle og være ekkel.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Polymorph » søn 27.11.2005 10:14

Denne regelen dreper motivasjon til å spre freeware og gir større spillerom for monopoldominerte programmer som IE og MSN.

Den fjerner muligheten for å lenke til f.eks. Opera og/eller Skype (usikker på om Firefox/Camino har dette) og dermed få "Spreadpoints" (har sikkert et navn). Man kunne lenke til til programmet direkte, men dette gir lite motivasjon.

Den fjerner også muligheten for folk til å lenke til bloggen sin, da det ikke er unormalt å ha reklame på sin blog. Og reklame er noe man som regel tjener på, og siden man ikke kan reklamere til noe man har muligheten for å tjene på, må dermed blogger med reklame utestøtes.

Trist.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav TopDog » søn 27.11.2005 10:34

Polymorph skrev:Den fjerner muligheten for å lenke til f.eks. Opera og/eller Skype

Neida, du kan fint linke til freeware, OO prosjekter o.l.:

reglene skrev:skal ikke inneholde såkalte "affiliate" lenker hvor eieren av signaturen mottar penger, poeng eller andre ytelser når noen trykker på disse lenkene.


Polymorph skrev:(usikker på om Firefox/Camino har dette) og dermed få "Spreadpoints" (har sikkert et navn). Man kunne lenke til til programmet direkte, men dette gir lite motivasjon.

Aldri hørt om "spreadpoints"...

Så du sier at du ikke vil linke/støtte prosjekter som jobber for en bedre hverdag hvis du ikke tjener på det selv? Da synes jeg det lukter dobbeltmoral å gå løs på Mac1 for å hindre spreding av alternativ software....

Synes den nye regelen er topp jeg!
Sist endret av TopDog den søn 27.11.2005 10:35, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Mac4me » søn 27.11.2005 10:35

philip skrev:jeg bare lurte på om min signatur er godkjent :-!
er det greit om det står i stor tekst?


Det var bedre ;)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Polymorph » søn 27.11.2005 17:03

TopDog skrev:Så du sier at du ikke vil linke/støtte prosjekter som jobber for en bedre hverdag hvis du ikke tjener på det selv? Da synes jeg det lukter dobbeltmoral å gå løs på Mac1 for å hindre spreding av alternativ software....

Synes den nye regelen er topp jeg!


Man tjener ikke noe på det. Det var ikke poenget mitt i det hele tatt.
Det er snakk om motivasjon. Samme som at post-count motiverer brukere til å poste innlegg. Spreadpoints om får deg opp eller ned på rangstigen til brukere som har vært med på å spre f.eks. Opera fører til konkuranse og motivasjon.

Tør jeg nevne Widget-konkuransen i sommer som eksempel?
Tror den konkuransen skapte litt motivasjon til å lage widgets. Her var det jo noe å tjene, men poenget var konkuranse = motivasjon.

Det er morsomt å spre et program om det har noen hensikt. Kanskje en meningsløs hensinkt, men likevel en hensikt.

På samme måte som at en Quake 4 ladder har ingen som helst betydning, annet enn at det er mer morsomt å spille fordi man har mulighet for å konkurere om å være på topplista.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Macca » søn 27.11.2005 17:15

Jaja, da får jeg endre signaturen min, da. Egentlig ganske greie regler.
ð

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Hva er problemet

Innleggav Dorian » søn 27.11.2005 17:28

For å være helt ærlig, så forstår jeg virkelig ikke problemet med å ha "affiliate" linker i signaturen sin. Så lenge linken fører dit den sier den skal føre, har jeg overhodet ingen problemer med at en annen tjener penger/poeng/annet på at jeg klikker der. Det er jo ingen forskjell for meg, hvis jeg uansett hadde gått dit. Synes det rett og slett er dårlig logikk å forby det.
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Åsmund » søn 27.11.2005 17:31

Polymorph skrev:(…) Den fjerner også muligheten for folk til å lenke til bloggen sin, da det ikke er unormalt å ha reklame på sin blog. Og reklame er noe man som regel tjener på, og siden man ikke kan reklamere til noe man har muligheten for å tjene på, må dermed blogger med reklame utestøtes.

Trist.


Du kan linke til bloggen sin og alle andre sider som inneholder reklame. Det er signaturen din som ikke skal inneholde reklame og affiliate-linker. Web-siden du linker til kan selvfølgelig ha dette på siden.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav jiggigibbie » søn 27.11.2005 18:54

åsmund har bilde i signaturen sin! (:)

Synes det er finfint at det kommer strengere regler angående signaturer! Begynner å bli ganske lei flere lange, irriterende signaturer! Spesiellt når vedkommende poster flere ganger i en tråd.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Åsmund » søn 27.11.2005 19:04

jiggigibbie skrev:åsmund har bilde i signaturen sin! (:) (…)


Hvor da..? :: D :devil:

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav jiggigibbie » søn 27.11.2005 20:14

why you little...

neste gang tar jeg et screenshot! >:-o

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Åsmund » lør 03.12.2005 18:24

Det var en spøk jiggigibbie :D, jeg hadde en smiley i signaturen min, men den er nå borte. ;)

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav hansi » lør 03.12.2005 18:25

regner med at den jeg har nå er grei? :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Sonic » lør 03.12.2005 18:31

Ehrm, er jo bilder der da :-P

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron