Mac1 wiki?

Problemer med Mac1? Si fra her

Innleggav DarkAngel » man 25.09.2006 11:06

Greit nok at det er laget en Wiki side der, men den er veldig utdatert. Jeg kunne tenke meg å bidra med info til en wiki.mac1.no, det hadde blitt mye mindre av de samme spørsmål hele tiden hvis en hadde hatt en rimelig oppdatert wiki å se etter svar på!!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav segrov » man 25.09.2006 11:32

Hvorfor vill du bidra til en wiki som hadde hatt mac1 i navnet, men ikke til den som allerede eksisterer?
medlem i 249 måneder
 

Innleggav DarkAngel » man 25.09.2006 11:36

Kan godt bidra til den som allerede er der, men det er jo så og si ingenting som er særlig oppdatert der. Hadde wikien vært i mac1.no regi hadde antagelig mye flere folk brukt den, og da hadde vi fått en brukendes mac wiki!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav segrov » man 25.09.2006 11:52

Jeg synes wikien er helt kurant oppdatert. Jeg bruker den stadig vekk. I dag har vi f.eks. løst et problem omkring rare tegn i epost sendt fra mail.app, og jeg oppdaterte likegodt løsningen om problemet i wikien.

http://mac.erlang.no/doku.php?id=mail.app

Men det er klart - en wiki blir aldri bedre en dens brukere...
medlem i 249 måneder
 

Innleggav dibon » man 25.09.2006 12:11

tezla skrev:Jeg kan godt være med på at designet bør bli bedre. Men hvorfor i alle dager vil du at designet skal herme etter wikipedia og mac1, når wikien ikke har noe relasjon til noen av de.


Fordi Wikipedia er VELDIG oversikkelig og greit å lese fra, i motsettning til slik det er på den siden.

Og fargene fra mac1 er veldig pene.. Derfor, Wikipedia oppsett med farger fra mac1, hadde blitt finfint :)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav MindTooth » man 25.09.2006 14:27

MediaWiki lages av WikiMedia Foundation som igjen står bak WikiPedia. Derfor vil jeg tro de vet hva de gjør. Pluss at de fleste er blitt vandt med MediaWiki, slik at folk klarer å bruke det flere plasser da det blir likt.

Birger :)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Lillefix » man 25.09.2006 22:18

Hadde vært fint om noen kunne oppdatere noen av sidene angående Macbook, Macbook Pro og de nye iPodene?

Har oppdatert en del selv, men føler jeg ikke kan nok om disse emnene.


Edit: Det er også rom for å legge til flere tastatursnarveier

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav segrov » man 25.09.2006 23:41

Jeg slang inn litt om macbooks og macbooks pro.

:-)
medlem i 249 måneder
 

Innleggav MindTooth » søn 17.06.2007 2:02

Hvordan blir det med dette prosjektet?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav kajac » søn 12.08.2007 17:29

blir det noe av dette? eventuellt hvor?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav fredarn » søn 12.08.2007 17:34

Hørtes veldig smart ut, men ser det er lenge siden denne tråden ble startet..

Kanskje en idé å lage utvikle en slik side nå? Er jo mye større brukermasse her nå, så bør ikke ta alt for lang tid før det er en god del innhold...
medlem i 217 måneder
 

Re: mac1 wiki?

Innleggav Giltvedt » søn 11.05.2008 23:43

Kikket litt på http://mac.erlang.no/doku.php igår og ser at det har vært lite med bidrag i det siste. Og her kommer det forsatt stadig vekk samme spørsmål, spesielt iPhone osv, som vi hadde tjent på å skrive i wikien.

Nå burde det vel være en mod der ute som gjør slikt at MediaWiki bruker phpBB 3 sin brukerdatabase?

Ser jo at det er litt diskusjon om det blir MediaWiki eller DokuWiki. Selv sitter jeg og vuderer mellom disse 2 og tillegg har satt påå Drupal og phpBB 3 som i1.no nettverket består av.

EDIT: Fant en som ser lovende ut etter å ha googlet litt. Har ikke testet det selv, men kan tenke meg å gjøre det.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: mac1 wiki?

Innleggav ak » søn 11.05.2008 23:55

MediaWiki er et vedlikeholdsmareritt, har jeg lært i mellomtiden :( Det er ganske imponerende at Wikipedia fungerer så bra som det gjør.

Jeg jobbet ganske iherdig med wiki funksjonalitet for Dev1 i fjor, men det ble ikke så bra som jeg hadde håpet og har heller ikke hatt tid siden. Jeg tror vi ønsker å få guidene over i et mer redigerbart format, men det må vente ihvertfall 3 uker, med mindre noen har gode erfaringer med eksisterende wiki moduler for Drupal 5.

Lisensen til den gamle wikien gjør innholdet uansett ubrukelig, siden Mac1 går under kommersiell bruk :(

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: mac1 wiki?

Innleggav ArneArts » søn 11.05.2008 23:59

DokuWiki er faktisk ganske behagelig både å bruke og vedlikeholde, og yter ganske mye bedre enn MediaWiki ut av boksen. I tillegg har den pluggbar autorisasjonsbackend, så det burde ikke være noe problem å integrere den mot en Drupal-brukerdatabase. Jeg har akkurat brukt masse tid på å sette meg inn i plugin-arkitekturen til DokuWiki i forbindelse med et prosjekt, og kan sikkert være behjelpelig med å snekre sammen en DrupalAuth-modul til sommeren dersom det er interessant.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Re: mac1 wiki?

Innleggav ak » man 12.05.2008 0:02

Sweet, det er duket for en Drupal 6 oppgradering i løpet av sommeren (-> blir sikkert høsten likevel), så det er naturlig å ta det i den sammenhengen. Skal ta ny titt på dokuwiki når det nærmer seg.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron