[løst] Hva er i1 poeng?

Problemer med Mac1? Si fra her

[løst] Hva er i1 poeng?

Innleggav dreadveg » tir 05.09.2006 18:35

Jeg har observert att det har kommet ett felt som det står i1-poeng i venstre kolonne på mac1.no. Jeg for min del har 1 poeng, det har jeg hatt siden poenggreien begynte, i allefall så lenge jeg var klar over poenggreien.

Er det noen som vet hva i1-poeng er, hva er det godt for og hva generer poeng?
Sist endret av dreadveg den tir 05.09.2006 21:49, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav TJP » tir 05.09.2006 18:39

Hei! Fant litt informasjon om poeng her:

http://mac1.no/node/3368

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav dreadveg » tir 05.09.2006 18:49

3. i1-poeng
Brukere kan nå samle poeng ved å skrive nyheter, legge inn bilder i galleriet og komentere på artikler. Disse poengene vil i framtiden kunne gi spesielle fordeler. Poengene kan også brukes i konkurranser og andre morsomme ting vi vil finne på.


Jeg skrev nettop en kommntar til It's Showtime artikkeln, men ingen forandring i min poengsum. Fortsatt 1 i1 poeng. Ikke det at det gjør så mye, men det hadde vært greit å vite.

Er det forresten noen som har fler poeng?

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav dragehest » tir 05.09.2006 18:50

jeg har 25 poeng etter å ha lagt ut denne

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav admin » tir 05.09.2006 18:53

i1-poeng gjelder ikke på kommentarer.

Når flere brukere får flere poenger, vil vi tilby statistikk over poeng.
Sist endret av admin den tir 05.09.2006 18:54, endret 1 gang

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav dreadveg » tir 05.09.2006 18:58

Det syns jeg virker veldig fornuftig. Skal man først ha poeng som gir fordeler bør det ligge litt engasjemang bakom. Kan lett bli ett poenghets og mange nonsence kommentarer kun for å samle poeng.

Men jeg vet fortsatt ikke hvor jeg har mitt ene poeng i fra. Har det med fartstid å gjøre? (Jeg har vært med i 1 år og x mnd). Jeg har ikke skrevet nyheter eller lagt inn bilder i galleri som jeg vet i allefall.

Kanskje admin kan klargjøre det?

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav endorphine » tir 05.09.2006 19:00

admin skrev:i1-poeng gjelder ikke på kommentarer.

Når flere brukere får flere poenger, vil vi tilby statistikk over poeng.


3. i1-poeng
Brukere kan nå samle poeng ved å skrive nyheter, legge inn bilder i galleriet og komentere på artikler. Disse poengene vil i framtiden kunne gi spesielle fordeler. Poengene kan også brukes i konkurranser og andre morsomme ting vi vil finne på.
Fra denne sida.

Hva er det slags kommentarer det menes i den guiden da? o_O

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav admin » tir 05.09.2006 19:09

Den første uken etter v3 lansering så kom det poeng på kommentarer også. For å unngå at folk jager etter poenger bestemte vi oss for at det ikke skulle gis poenger for dette. Brukerene som allerede hadde mottatt poenger for dette, fikk selvsagt beholde disse.

Regner med at ditt ene poeng kommer fra den gangen.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Truls Waage » tir 05.09.2006 19:49

Kunne vel også lagt til en funksjon der admin/moderator kan gi deg et poeng, hvis han synes du har vært hjelpsom i forumet e.l.. Langt ifra bare spamming der! Mange flinke folk.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav admin » tir 05.09.2006 20:05

Det har vi på planen når vi får oppgradert til PHPBB3. Det blir mest sannsynlig en karma løsning, hvor man kan gi brukere god/dårlig karma ettersom hvordan de oppfører seg/hjelper andre/opptrer positivt.

Vi skulle egentlig gjøre det til v3 lanseringen, men siden utviklerene bak PHPBB hadde utsatt klargjøringen av PHPBB3 venter vi på at denne skal bli klar før vi introduserer dette.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Truls Waage » tir 05.09.2006 20:43

Er det slik at man kan gi f.eks. stjerner? Er det slik at alle brukere kan gi deg stjerner?

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav smacmac » tir 05.09.2006 21:19

Jeg er jo langt i fra veldig teknisk, men kanskje f.eks det å lage guider på forumet også kunne gi en slags poeng... Dvs. et tema startet i guideforumet gir x poeng.

Men det kan være mye arbeid sammenlignet med resultatet, men det får dere vurdere.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav OlavF » tir 05.09.2006 21:22

Litt offtopic.

Smacmac: Er det en Bad Religion logo du har i avataren din?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav smacmac » tir 05.09.2006 21:50

Ja det er Bad Religionlogoen jeg har i avataren min. Liker sjenerelt mye punk, men nå må jeg få byttet den avataren. Ikke synes jeg det passer med tux 2g som jeg ikke på noen måte har laget selv og ikke sitter jeg på den maskinen lengre heller.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav popxpress » man 11.09.2006 21:35

jeg har 21 poeng :-D

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Neste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]