[løst] Hva er i1 poeng?

Problemer med Mac1? Si fra her

Innleggav segrov » tir 12.09.2006 22:03

Jeg irriterer meg litt over det poeng-systemet. Jeg har i dag skrevet 2 artikler til forsiden, og begge har - etter sterk modifisering - kommet opp. Så jeg fikk 50 poeng for dette.

Men nå er poengene vekke igjen.

Sånt irriterer. Det er ikke noe poeng med poeng-systemet om det ikke funker.... >:-o
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Åsmund » tir 12.09.2006 22:06

Hvilke artikeler var det? Jeg kan ikke se noen artikler skrevet av deg i dag.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav segrov » tir 12.09.2006 22:10

Jeg skrev 2 - en om at iTunes Music Store var stengt, og en om sansynlig lansering av norsk itunes. Begge kom opp relativt kort tid etterpå, men signert av Admin. Regner med at det er fordi teksten ble massert litt før den kom opp på forsiden. (Eller har Admin skrevet to artikler om samme tema som meg, og omtrent samtidig med meg?)
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Åsmund » tir 12.09.2006 22:12

Hvis det står admin på den, er det admin som har skrevet det og han som har fått poengene. Dere kan ha skrevet om det samtidig. Hvis artiklen er for dårlig til å kunne publiseres, og må skrives om totalt er det også vanlig at den som skriver om artiklen for forfatterksapet og poengene.
Sist endret av Åsmund den tir 12.09.2006 22:13, endret 1 gang

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav kolby » tir 12.09.2006 22:13

Han skrev det akkurat samtidig som deg, og vi oppdaget at du hadde sendt inn etter at vi publiserte det. Beklager. :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav segrov » tir 12.09.2006 22:15

Ok, skjønner. Litt forvirrende bare.

Det er dog litt uretteferdig at admin – bare fordi han er admin og har bygget opp dette kjempepopulære nettstedet fra bunnen av, ved å investere masse tid og penger – får slike poeng-fordeler.



;)

(Det var en liten spøk der altså... Kanskje litt vasnkelig å forstå...? Jeg kan godt forklare den om ingen skjønte den? Altså - jeg forsøkte liksom å late som om jeg var fornærma fordi admin fikk poengene, men så er jeg egentlig ikke det fordi admin gjør jo en sinnsvakt bra jobb, så det var bare tull...)
Sist endret av segrov den tir 12.09.2006 22:35, endret 2 ganger.
medlem i 249 måneder
 

Innleggav kolby » tir 12.09.2006 22:20

Jeg skal ta det opp med dressmennene i styret i London.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav appeltje » tor 14.09.2006 16:24

For min del gir jeg beng i poeng.
Og selv etter å ha lest denne tråden er det ikke blitt noe klarere for meg hva dette egentlig dreier seg om.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav veparma » søn 07.01.2007 18:44

Jeg skrev en artikkel, den kom aldri opp, men jeg fikk 25 poeng, og de var der en stund, men nå er de borte o_O Kan noen forklare dette?

Jeg er forsåvidt enig i at jeg ikke fortjener poeng, for noe som ikke nådde mål, men hvorfor ble poengene fjærnet? Ren nyskjerrighet :-P
medlem i 223 måneder
 

Innleggav ak » søn 07.01.2007 18:46

Kan ikke uttale meg om artikkelen, men hvis den allerede har blitt dekket eller ikke er god nok så slettes den fra redaksjonskøen for at moderatorene ikke skal gå i surr. Når den slettes mister du poengene.

Enig i at systemet heller burde være at man får poeng når den godkjennes, men siden modulen også brukes for andre ting enn artikler så er den ikke skrevet slik.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Reblprince » tor 19.07.2007 3:15

Dess mer man fokuserer på poeng dess flere useriøse tråder vil man få. Brått er hele nettsiden en olympisk gren. Gullmedalje i MaC1. Ikke det at jeg ikke forstår det, alle vil vel vinne, koste hva det ville.. Sant men synd?

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Innleggav ak » tor 19.07.2007 3:24

Se andre innlegg i denne tråden en gang til.

Poeng gis kun for redaksjonelt innhold, så det skal vanskelig føre til flere useriøse tråder?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Forrige

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]