Hva har skjedd med denne postcounten?

Problemer med Mac1? Si fra her

Innleggav PederB » søn 25.03.2007 13:25

mac1bruker skrev:Er liten vits i å henge på itavisens forum for å si det slik. Der er det snørvalper og slikt. 14åringer som tror de er noe. og voksne menn som banner i alle innlegg og moderatorer som ikke tåler noe og går imot macelskere ved å blokke de uten god grund.


Etter det jeg har sett den siste tiden, så er dette forumet også ødelagt av "snørrvalper og slikt". Personer som svarer på ting de tror, og ikke vet. Kvaliteten på forumet er sterkt degradert.

.P

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav kriff » søn 25.03.2007 13:35

kajac skrev:Men itavisens brukrere er jo nærmest
anti-macere.


Det er jo ikke tilfelle. Veldig mange av brukerne på ITAvisen bruker Mac til daglig. Problemet er bare at så mange av dem roper høyt og inviterer til Flamewar med en gang det blir skrevet om noe som helst med bokstaven i foran :-)

edit: Hvis dere sjekker ut forumet på ITAvisen nå, er det store omveltninger rundt hjørnet. Siden jeg suspenderte min egen bruker, har de resterende moderatorene tatt fram jernhanskene, og slår nå hardt ned på nevnte snørrunger.
Jeg vil faktisk anbefale så mange brukere som mulig til å registrere seg på ITAvisen for å hjelpe til med å heve kompetansenivået og modenheten i tiden framover, så skal man se at ryktet som usaklighetens tempel forsvinner etterhvert.

edit2: Beklager at jeg gikk off topic - nå kan man returnere til det som faktisk var saken :-P

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Øysteinh » søn 25.03.2007 14:21

Det er absolutt bedre å ha 500 innlegg som på en god og utdypende måte svarer på spørsmålet, enn 5000 overfladiske, ikke-gjennomtenkte innlegg.

Det er nok av personer her med kompetanse som dekker et enormt bredt spekter, så det vil alltid være noen med et godt svar. Jeg venter heller på den ene personen som gir meg et skikkelig svar, enn de ti som synser.

Kvalitet > Kvantitet.

(kritikken er forøvrig ikke rettet mot noen spesifikke)

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav mingebretsen » søn 25.03.2007 14:39

Jeg må si jeg likte den terningkast ideen fra noen tidligere i denne tråden. Men noe slikt vil bety mere jobb for Moderator. Eller, hvis man kan få slikt som det er andre steder. Ved siden av posten står det "Hjalp dette innnleget deg?". Hjalp det deg (et bra innleg) trykker du ja, om ikke nei.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Judas » søn 25.03.2007 14:40

mac1bruker skrev:Ny ide til rating av medlemmer:
ADMIN: innfør poengteller istedet for innleggteller. moderatorer kan gi terningkast på brukeren utifra kunnskapen til brukeren:D

Dette blir innført, slik eg har forstått det, i PhPBB V.3 som er like rundt hjørnet. Mac1 vil oppgradere så snart det er ein stabil versjon om eg ikkje tar feil.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav kajac » søn 25.03.2007 14:55

Tilbake til temaet:
Når dere sier at jeg skriver mange idiotiske eller meningsløse innlegg.
Dette er jo et forum for diskusjoner.

Hvem bestemmer at de er meningsløse? Dere individuelle brukere? Jeg mener at det meste jeg skriver har en mening. Og tenk på diskusjonsprogrammene. Der sier de mye meningsløst. Å si at jeg skriver mer meningsløse ting enn andre, blir jo feil. For det er ingen som kan bestemme om et innlegg er meningsløst eller ikke.

Jeg vil gjerne ha postcounteren tilbake.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Åsmund » søn 25.03.2007 15:04

Hvis vi ikke klarer å få mening ut av innleggene dine, er de meningsløse for oss. :)

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Karon » søn 25.03.2007 15:14

kajac skrev:Tilbake til temaet:
Når dere sier at jeg skriver mange idiotiske eller meningsløse innlegg.
Dette er jo et forum for diskusjoner.

Hvem bestemmer at de er meningsløse? Dere individuelle brukere? Jeg mener at det meste jeg skriver har en mening. Og tenk på diskusjonsprogrammene. Der sier de mye meningsløst. Å si at jeg skriver mer meningsløse ting enn andre, blir jo feil. For det er ingen som kan bestemme om et innlegg er meningsløst eller ikke.

Jeg vil gjerne ha postcounteren tilbake.


Her skriver du dessverre, igjen , nok et meningsløst innlegg. Det at du tolker dine egne innlegg som "ikke meningsløse" er jo ganske logisk da du ser veldig subjektivt på dette. Hvis du tar en titt på alle dine egne innlegg vil du nok raskt se at en stor del av dem er regelrett synsing og spamming. Dette er noe du bør ta innover deg og tenke litt på før du fyrer av neste innlegg. Personlig kan jeg ikke fordra folk som skal synse i øst og vest om ting dem ikke har så veldig peiling på. Da er det bedre og la være og svare på hvert eneste ett av innleggene.

Jeg har også litt problemer med å skjønne hvorfor du skal ha postcounten din tilbake. Etter MIN mening burde postcount vært fjernet da den er totalt unyttig og fungerer mer som en "oppildner" til folk som deg som poster 5000 poster , hvor store mengder er totalt unyttige , for å få høyest mulig postcount.

Dette er som sagt mine tanker. Håper du gidder å ta til deg noe av det som er skrevet i denne tråden nå , da jeg forstår mange på dette forumet er lei av folk som poster unødvendig i hytt og pine.
medlem i 217 måneder
 

Innleggav rebop » søn 25.03.2007 15:28

Beklager, men jeg har vanskelig for å se at med i snitt 10,4 innlegg pr dag og en ny tråd startet(i snitt) for alle dagene du har vært medlem her at det er kvalitet og ikke kvantitet som sitter i høysetet.

Dette gjelder alle inkl meg selv: Om alle hadde tenkt tanken "bidrar mitt innlegg i vesentlig grad til å løse trådstarter sitt spørsmål, eller er av vesentlig betydning for å få det løst", vil jeg tro at veldig mange innlegg kunne vært fjernet.

Så husk: Kvalitet foran kvanitet! (dette gjelder forøvrig selvfølgelig også på damefronten ;) )

Håper phpbb v3 løser alle disse problemene, har tro at på at phpbb vil gi mac1 et sårt trengende løft.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Ingunn » søn 25.03.2007 16:38

Når det opprettes en ny tråd i den saklige delen av forumet, trenger trådstarter som regel hjelp til noe. Jeg er på ingen måte den brukeren her inne med mest kunnskaper, men noe vet jeg. Når det for en gangs skyld kommer opp et spørsmål om noe selv jeg kan, er det ganske frustrerende å se en bruker skrive at «det funker nok ikke, så da må du nok gjøre sånn eller sånn, eller drite i det, eller omvende hele verden så dere kan....».. Man må faktisk vite hva man svarer på, og vite om dette er riktig. Om man ikke er mer enn 50% sikker på om det man skriver er riktig kan man heller la være. Det er garantert noen her som sitter på svaret. Og hva er så tøft med å ha den høyeste postcounten? Man får ikke premie for å ha nådd 2000 innlegg, og nå får man heller ingen tittel.. Folk lærer seg etter hvert å se forbi postcounten, da denne ikke lenger er avgjørende for hva en bruker kan og ikke. Det er ikke noe problem å skrive 1000 innlegg i snikksnakkdelen, det skjønner de fleste. Det er heller ikke noe problem å skrive 1000 innlegg et annet sted, men det hjelper ingen at det bare er feilaktige svar. Det blir heller et stort og uoversiktlig kaos.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav simeik » søn 25.03.2007 17:38

PederB skrev:
mac1bruker skrev:Er liten vits i å henge på itavisens forum for å si det slik. Der er det snørvalper og slikt. 14åringer som tror de er noe. og voksne menn som banner i alle innlegg og moderatorer som ikke tåler noe og går imot macelskere ved å blokke de uten god grund.


Etter det jeg har sett den siste tiden, så er dette forumet også ødelagt av "snørrvalper og slikt". Personer som svarer på ting de tror, og ikke vet. Kvaliteten på forumet er sterkt degradert.

.P[/quote]
ENIG! Det blir for mye "tror" svar.

Skaff en slags karisma måling, der folk stemmer etter hvem som hjelper mest...
 

Forrige

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]