Ting som burde vært fikset på Mac1

Problemer med Mac1? Si fra her

Ting som burde vært fikset på Mac1

Innleggav kajac » ons 16.05.2007 21:09

Jeg har laget en liste over ting som burde vært fikset på Mac1:

1. Fikse overskrifter
Under Guider, Tester og galleriet er overskriften med liten forbokstav, og overskriften går oppå tittelen på øverste guide:
Dette gjelder altså Tester, Galleriet og Guider. Dette bør fikses for at folk skal få et bedre helhetsintrykk av siden.
Bilde

2. Fikse opp i bildegallerier
I noen av galleriene går teksten lenger ned enn firkanten er høy.
Dette bør fikses.
Bilde

Når man klikker seg inn på et bilde, og får en større thumbnail, går denne thumbnail utenfor siden, eller rettere sagt under "Siste fra forumet". Dette bør fikses, i tillegg til at når man klikker på Original knappen, bør nettleseren gå direkte til bildefilen.

3. Legge til artikler
Jeg synes det skal være en wysiwyg editor sånn at man ikke trenger å kunne html kode for å blogge eller legge til artikler.

4. Mac1 Generel
På hovedmenyen bør det være linker til reglene, vedlikeholdsguiden, ramguiden, switcheguiden og forbrukerguiden.

Det var vel alt, tenker jeg.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Gyner » ons 16.05.2007 22:59

En nyttig og innholdsrik post, for en gangs skyld.

Fortsett slik, Kajac ;)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav simen » ons 16.05.2007 23:24

Gi opp. Mange brukere har mange ganger kommet med forslag, det skjer ikke...

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav dragehest » ons 16.05.2007 23:49

stiller meg bak kajac, gode forslag som burde vœre med i neste oppdatering.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav DarkDog » ons 16.05.2007 23:50

Sikkert bra at folk tar opp ting som bør fikkses. men dette er da et forum som drivest av frivillige og klage på at ingenting skjer med enkelte feil er respektlløst. (simen)

Noen gidder å lage dette forumet for dere gratis.
Fortsett og bemerk feil. men ikke klag på at det ikke blir fikset momentant. Dere kan spørre dere selv om dere hadde hatt tid til å fikse dette i fritiden, med en gang det skulle dukke opp en feil!

Stå på moderatorer og administratorer. dere gjør en bra jobb, og al respekt for jobben dere gjør!
medlem i 218 måneder
 

Innleggav simen » tor 17.05.2007 0:22

Re: DarkDog. Har spurt jeg om jeg kan fikse det :) Så vil ikke ha det på meg.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Lokehue » tor 17.05.2007 0:29

simen skrev:Gi opp.


Oi, den var positiv. ;) Klart det nytter! Men som DarkDok sier, det kan ta tid. Og ikke alle forslag som kommer kan etterfølges, det ville nok blitt litt for mange kokker... Men hvis det er gode forslag som mange av brukerne stiller seg bak, er jeg sikker på de blir vurdert etter hvert.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav veroåtteca » tor 17.05.2007 1:39

Siden andre allerede har sagt hva jeg tenkte å si om innlegget til Simen, skal jeg la vær :-P Som det er blitt sagt veldig mange ganger -mye kommer til å forandre seg når phpbb3 kommer. Greit å fikse bugs og slikt selvfølgelig (og jeg vet jeg har mast litt selv tidligere :P), men dette forumet er mye bedre enn hva jeg hadde forventet å få for den prisen ;)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Unkny » tor 17.05.2007 2:44

Enig med deg kajac, meget bra!

Men som simen sier, det skjer nada av det folk håper på at blir endret her inne.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav quadra800 » tor 17.05.2007 8:54

Hva med et eget underforum hvor pro-artiklene til Apple diskuteres?

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Åsmund » tor 17.05.2007 12:12

Gratulerer med dagen, og takk for innspill! :)

De som har fulgt med på Mac1 lenge vet at vi har tradisjon for å lytte til ønsker fra brukerene, og at vi stadig jobber med forbedring av systemene og retter feil.
Vi har flere ting som vi ønsker en god løsning på, men det er ikke alltid vi hopper på den første og beste løsningen. Vi kan desverre ikke gjøre alt på en gang, men vi jobber stadig med forbedringer. Stikkordet er tolmodighet. :)

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav ak » tor 17.05.2007 15:56

De første to beskriver feil, de to andre er ting hvor Kajac er av en annen oppfatning enn oss (ihvertfall meg). Synes ikke dette var store saker.

1) og 2) har jeg vanskelig for å tro er spesielt graverende (2 er forøvrig ikke et problem i Firefox). 1) må sees i sammenheng med at denne formateringen også påvirker andre elementer, vi valgte noe kompakt fremfor masse tomrom på diverse sider. Så, når yjg møter en stor, bred bokstav blir det litt overlapp.

3) Er et bevisst valg. Artiklene skal være enkelt formatert, uten masse farger og forskjellige fonter. Et grafisk verktøy vil føre til merarbeid for redaktøren som må fjerne formateringen igjen. Der det er nødvendig legger vi inn HTMLen manuelt, folk kan, og gjør det relativt ofte, skrive kommentarer i teksten om hvordan de ønsker lenker, formatering og eventuelle bilder. Så ordner redaksjonsmedlemmene det.

4) Lengden av hovedmenyen dikteres av minste felles nevner, små bærbare med 1024x768 pixler. Ellers får du flere situasjoner av den type du klager over i punkt 2. Mulig det går an å skvise inn "regler", men that's it.

Simen: Dersom du har patcher til CSS eller Drupal-moduler så sleng de gjerne opp i dette forumet. Jeg er ikke kjent med at vi har takket nei til noe sånt.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav EinarJ » tor 17.05.2007 16:34

DarkDog skrev:Sikkert bra at folk tar opp ting som bør fikkses. men dette er da et forum som drivest av frivillige og klage på at ingenting skjer med enkelte feil er respektlløst. (simen)

Noen gidder å lage dette forumet for dere gratis.
Fortsett og bemerk feil. men ikke klag på at det ikke blir fikset momentant. Dere kan spørre dere selv om dere hadde hatt tid til å fikse dette i fritiden, med en gang det skulle dukke opp en feil!


Du har ikke vært borti mye open source-miljøer ser jeg, rett nok er det lite akseptert å klage gjentatte ganger, men det er merkverdig normalt å klage på gratisprodukter. Selv om holdningen hovedsaklig er at det beste er å enten fikse ting selv, eller å komme med konstruktiv kritikk, ikke klager.

Du vil bli overrasket over hvor mange som syter over GPL-programvare.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav kajac » tor 17.05.2007 17:08

Det viktigste punktet mitt er vel hurtig tilgang til disse kjekke guidene, for eksempel på toppmenyen eller på sidemenyen.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav EinarJ » tor 17.05.2007 17:43

Holder ikke mac1.no/switch?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Neste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]