Poeng på Mac1.

Problemer med Mac1? Si fra her

Poeng på Mac1.

Innleggav kongen » lør 15.09.2007 21:07

Ser at jeg hadde 25 poeng på forsiden for noen dager siden. Logget meg inn nå, da har jeg 0 poeng, hva skylles det?
Startet en ny tråd å fikk 25 poeng, hvor har de blitt av? :rolls eyes:
medlem i 233 måneder
 

Innleggav iBruker » lør 15.09.2007 21:13

Det er ikke meningen at du skal få 25 poeng for å starte en ny tråd.
Den kan hende at du har sendt inn en artikkel til forsiden, og den har blitt avvist av en Administratorene.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Randy » lør 15.09.2007 21:16

Hva kan en gjøre med poeng? Er det kun for cred liksom..

Mvh
Randy
medlem i 217 måneder
 

Innleggav iBjorn » lør 15.09.2007 21:17

Kan man bruke poengene til noe? Ikke stress med dette, da jeg egentlig bare er lunkent interessert. Orket simpelthen ikke å rote rundt på Mac1 for å finne det ut. Litt lat med andre ord, for én gangs skyld.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav svar » lør 15.09.2007 21:26

Poengene sier vell bare noe om hvem som har fått flest godkjente artikkler.

Men det kunne jo vært slik at på sslutten av året fikk man like mange poeng på bonus1, som det man hadde i poeng også ble poengene nullstilt hvert år.
Det hadde jo fungert som motivasjon ihvertfall :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav kongen » lør 15.09.2007 23:12

Startet en artikkel, og det var for ca 2 - 3 mnd siden. Poengene har ligger der hele tiden, men så og forsvinne. Hva den ikke god nok da?
medlem i 233 måneder
 

Innleggav smacmac » søn 16.09.2007 1:16

Poengene er til en grad der for å si noe om hvor aktiv en person er samtidig som de luker ut de som bare er chat-aktive og fremmer de som gir noe til communityet.

For mer informasjon om poeng, hva de er, og hvorfor de har blitt innført sjekk ut følgende tråd med dens linker: i1.no-poeng: Hva er det og hvordan får man det?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav rebop » søn 16.09.2007 1:33

jeg synes moderator her er noe firkantet med sin definisjon av hvem som gir noe til communityet.

Flere av de som "henger" her, gir virkelig gode svar på vanskelige spørsmål, og dermed hjelper mange til å få løst et stort problem. Dette gjelder selvsagt ikke alle, men en får ingen i1 poeng for å løse et "verdensproblem" gjennom å skrive en god forumpost.

Derfor mener jeg også at i1 poengene er en vag måte å definere hvem som bidrar og hvem som ikke bidrar. Det de derimot forteller er hvem som legger inn tester, nyheter på forsiden osv.

itpro.no sitt forum mener jeg har løst dette på en bedre måte, men den er også en god del mer avansert ser det ut til.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav eirikaav » søn 16.09.2007 1:41

Sakset fra en artikkel fra når v3 ble lansert:

"3. i1-poeng
Brukere kan nå samle poeng ved å skrive nyheter, tester, guider og legge inn bilder i galleriet. Disse poengene vil i framtiden kunne gi spesielle fordeler. Poengene kan også brukes i konkurranser og andre morsomme ting vi vil finne på."

Og en kommentar fra admin:

"Når flere brukere får flere poenger, vil vi tilby statistikk over poeng."

Nå som v4 kommer, kanskje det blir high-score? Galleriet blir fylt opp av tullebilder fordi folk skal ha masse poeng!

Om det blir noe slik håper jeg admin ikke er med på highscore. Han skriver jo ni av ti artikler og har noen tusen poeng.
medlem i 211 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]