Mac1 på WAP?

Problemer med Mac1? Si fra her

Mac1 på WAP?

Innleggav Paperboy » tor 18.10.2007 10:40

Skulle ønske Mac1 ble lansert på WAP, slik at jeg kunne følge de siste Mac-nyhetene på forsiden på mobiltelefonen min. Noen planer om dette?
wap.mac1.no? Ja takk!

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav martin » tor 18.10.2007 10:46

Hei Paperboy :)

Vi har notert oss ønsket og skal se hva kunnskap, tid og ressurser kan få til.

Takk for forslaget!

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Paperboy » tor 18.10.2007 10:49

Det holder med en enkel versjon med "de siste nyhetene" og spalten "siste fra forumet". Skal være enkelt å få til.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Mac1 på WAP?

Innleggav Paperboy » tor 17.01.2008 10:40

Beklager dobbeltpost, men er dette på vei?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Mac1 på WAP?

Innleggav admin » tor 17.01.2008 10:49

Foreløpig ikke, vi har et veldig bra nytt look/design på forumet på vei ut (senest neste uke) som vil gjøre transformasjonen til v4 komplett. Dette har tatt mye tid sammen med en del andre Mac1-relaterte forbedringer vi jobber med.

Deretter kan vi evt. se hva vi kan gjøre hvis det er stor stemning for en WAP-variant av Mac1. Hvis noen har noe kunnskap om WAP og tror de kan hjelpe er de hjertelige velkomne til å ta kontakt med meg.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Mac1 på WAP?

Innleggav Paperboy » tor 17.01.2008 13:11

Alernativt lage en iPod Touch/iPhone-tilpasset versjon.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Mac1 på WAP?

Innleggav martin » tor 17.01.2008 13:14

Det er absolutt aktuelt ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Mac1 på WAP?

Innleggav Jon » tor 17.01.2008 13:15

ipod touch/iphone har jo en tilnærmet fullverdig browser, så hva er egentlig poenget med en egen versjon? På andre mobiler så har man Opera Mini, som også er så godt som en fullverdig browser.

Jeg skjønner poenget mer på gmail og lignende tjenester, da nettsiden oppfører seg omtrent som ett program, men på en side av typen mac1, skjønner jeg ikke. :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Mac1 på WAP?

Innleggav Paperboy » tor 17.01.2008 13:33

Poenget er å få en enkel versjon av Mac1 som ikke sender så mye data som Mac1-siden til en mobiltelefon/håndholdt leser. For oss som bruker 3G ofte så blir det jo en del penger å laste all grafikk hele tiden.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Mac1 på WAP?

Innleggav fors1 » tor 17.01.2008 13:39

paperboy:

Bruker du opera mini sparer du deg for masse penger. Mye mindre datatrafikk da :)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Mac1 på WAP?

Innleggav Jon » tor 17.01.2008 13:46

Hvis du benytter deg av en rss-leser bør det vel kanskje funke, ikke forumet da, men nyhetene.

Som nevnt over bruker opera lite båndbredde, dette er fordi all trafikk blir routet via opera sine servere som komprimerer bildene før mobilen laster de ned.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Mac1 på WAP?

Innleggav devo » tor 17.01.2008 13:47

Forøvrig er det ingenting som gjør noe til WAP, det er bare en måte å beskrive enkle nettsider, som regel tekstbaserte. Alt er basert på html, man er bare svært begrenset i hva som kan gjøres, se det gjerne på samme linje som de gamle tekst-baserte nettleserene. WAP ble vel også brukt for å beskrive datatrafikk (internett) via mobilnettet, men det er egentlig akkurat det samme som internett. Du kan altså gå inn på WAP-sider fra en normal pc, og omvendt, hvis nettsiden er enkel nok.

Eks.: http://wap.vg.no

Prøv shift+F11 i Opera, da skal siden bli "konvertert" til en mobil-versjon.

Steve Jobs kaller dette "Baby-internet", noe som er godt beskrivende. Men jeg er for at ting skal være lettest å laste, ettersom det er noen som sitter på svært ugunstige abonnement når det kommer til store mengder data.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Mac1 på WAP?

Innleggav ak » tor 17.01.2008 16:30

Jeg tror vi hadde noen spede forsøk på WAP for et par år siden. Det er vel litt sent nå?

Merk at forumet fungerer *veldig* bra uten grafikk / bilder, men det er mye tekst likevel.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Mac1 på WAP?

Innleggav Paperboy » tor 17.01.2008 16:34

Jeg er mest interessert i nyhetene på forsiden i en eventuell wap-versjon. :-)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Mac1 på WAP?

Innleggav calsen » tor 17.01.2008 17:01

Nyhetene på forsiden, med ett avsnitt tekst, får man fint opp i RSS-leseren på SEen min iallefall, tar 2 sek å oppdatere og veldig hendig. Mens man evnt venter på wap er den jo grei å bruke..

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Neste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron