Linux1 forum - Forslag

Problemer med Mac1? Si fra her

Linux1 forum - Forslag

Innleggav dajomu » ons 05.09.2007 9:30

Noen ganger kunne jeg tenkt meg at de siste posteringene i forumet, og som vises på høyresiden, hadde mulighet for scrolling. I stedet for å bare ha de 10 siste tilgjengelig så var kanskje de siste 50 tilgjengelig i en tekstboks eller noe lignende?
Hva mener dere?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav art3mis » ons 05.09.2007 10:43

Dette blir vel feil del av forumet for et slikt forslag. Men angående ideen, liker jeg den ikke. Tror det vil ødelegge designet på siden. :(

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav jtopland » ons 05.09.2007 11:11

Enig med art3mis. Personlig liker jeg det enkle. Men nye forslag er alltid spennende, interessante og viktige. :)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Flosshatt » ons 05.09.2007 11:24

Kunne vert er link nederst på de 10 siste bloggene som tar deg videre til en side hvor du kan se de 100 siste?
Heller ikke noe fan av for mange (scrolleknapper?) på samme side.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav moma » ons 05.09.2007 12:08

Mitt forslag.

Listen som viser "Siste fra forumet" bør få en lenke (eller knappe) helt nederst i listen. Linken kan hete "Vis flere...".

"Vis flere" vil åpne Forum-delen som automatisk viser de 30 neste (eller nyeste) innlegg.

Menyen i Forum-delen vil også få et nytt menyvalg:

Vis 30 nyeste innlegg <-- Gjør det samme som "Vis flere..." i hovedbildet.
Vis ikke leste (nye) innlegg <-- Endres litt.
Vis dine egne innlegg
Vis ubesvarte innlegg

Enda bedre hvis mengden linjer kan justeres av brukeren selv. Slik:
Vis [50 ] nyeste innlegg
Altså tallet er et editerbart felt. Tallet lagres som cookie lokalt.
-----------------------

EDIT: Den advarselen som stopper brukeren hvis man editerer et innlegg for fort bør også fjernes ;-)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ak » ons 05.09.2007 14:48

Scroll = iframe? Jeg er ikke noen stor tilhenger av de ;)

Husk at dere også har "Nye innlegg", øverst i forumet, men jeg skal se om jeg kan gjøre lengden justerbar (opp til 25, tipper jeg). Problemet er at det er en ganske kostbar query som må gjøres for hver sidevisning. Visning av de siste 100 skal gå bra, så lenge man må klikke på en link for å se listen. Popup eller vanlig?

v4 er forøvrig rett rundt hjørnet, må bare få tid til det mellom flytting og begynne i ny jobb. Begge forslagene ovenfor kommer etter v4 har roet seg litt ned.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron