Åpne eksterne linker i nytt vindu?

Problemer med Mac1? Si fra her

Åpne eksterne linker i nytt vindu?

Innleggav Jesper Karsrud » lør 10.11.2007 14:34

Hvorfor er ikke funksjonen for å åpne linker eksternt her lenger? Irriterer meg grønn over det, fordi jeg ender opp med å lukke forumet hvis folk linker til sider utenfor forumet, noe som ikke alltid er like kurrant :) Kan selvfølgelig velge å åpne linkene i ny tab manuelt, men dette bør strengt tatt ikke være nødvendig på et forum der det ofte blir linket til sider utenfor forumet.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Åpne eksterne linker i nytt vindu?

Innleggav Macini » lør 10.11.2007 18:17

Hold nede CMD (Eple) tasten når du klikker på linken så vil linken åpnes i nytt vindu/tab

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Åpne eksterne linker i nytt vindu?

Innleggav Jesper Karsrud » søn 11.11.2007 1:42

Ikke akkurat det jeg mente, jeg vet jo selvfølgelig hvordan jeg åpner linker i nytt vindu/tab. Det jeg mente var hvorfor linker på forumet her ikke åpnes i nytt vindu/tab automatisk, slik de gjorde på forrige versjon? Kanskje gjort for en grunn, men da vil jeg gjerne vite hvorfor :)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Åpne eksterne linker i nytt vindu?

Innleggav ak » søn 11.11.2007 3:56

"Tabbed browsing" var ikke oppfunnet da phpBB 2.x ble lansert. Jeg tipper de nå har endret dette fordi det gir folk mer kontroll over hvordan lenken åpnes dersom man ikke spesifiserer target=_blank, mange vil sikkert klikke på lenken og så bruke back-knappen hvis det ikke var verdt å følge videre.

Prater antageligvis med admin om det ved anledning, men sannsynligvis er vi happy med det slik det er.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Åpne eksterne linker i nytt vindu?

Innleggav frodemork » lør 04.04.2009 16:45

Det hjelper ikke å holde cmd nede engang..linken åpnes uansett i samme vindu
medlem i 193 måneder
 

Re: Åpne eksterne linker i nytt vindu?

Innleggav thomasb » man 06.04.2009 20:45

Det kommer vel an på hvilken nettleser du bruker? Bruker man Safari og ikke har rota med hurtigtastene eller innstillingene så skal linker åpne seg i ny fane når man holde nede cmd og trykker på en link.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: Åpne eksterne linker i nytt vindu?

Innleggav frodemork » man 06.04.2009 21:51

Jeg bruker Safari 4 og det har funka fint tidligere her i forumet med cmd klikk men nå fungerer det ikke. Alle andre steder jeg prøver fungerer det, men ikke her i forumet. Fungerer på linker innad i mac1 men ikke eksterne linker. Eneste måten å få det til på er å "høgreklikke" og velge åpne i ny tab eller window
medlem i 193 måneder
 

Re: Åpne eksterne linker i nytt vindu?

Innleggav Djweekend » man 06.04.2009 22:47

Jepp, linker i forumet her på i1.no åpner seg i samme fane, se denne tråden der det allerede diskuteres.

Synes og dette bør fikses slik at brukeren selv kan bestemme om de ønsker at siden skal åpnes i samme fane eller ny fane.....
Sist endret av Djweekend den tir 07.04.2009 10:16, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Åpne eksterne linker i nytt vindu?

Innleggav frodemork » man 06.04.2009 23:42

Jepp, så lenge du linker innad i forumet fungerer det slik jeg vil men ikke på eksterne linker som http://www.me.com
medlem i 193 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]