Forslag til nye tjenester.

Problemer med Mac1? Si fra her

Forslag til nye tjenester.

Innleggav Nicon » fre 23.05.2008 17:15

Hei.

Meget godt forum dere har satt sammen.

Kommer idag med to forslag:

1. Forumpuls.
Ser at diskusjon.no lanserer denne tjenesten, og tror det kunne vært nyttig. Riktignok blir jo endel dekket at "Siste fra forum", men dog.
http://www.amobil.no/artikler/ny_tjenes ... puls/52033

2. "Løst = Stengt"
Ser at dette har blitt foreslått tidligere, men synes det er rart at flere tråder ikke kan stenges etterhvert som trådstarter får svar på sine problemer. Ok, det vil nok også få mange dobbelttråder, men da bør det heller vurdere å ta opp igjen Wiki arbeidet slik at alle i1 guider o.l. kan samles.

Slik jeg ser det vil da spørsmål bli besvart enten med en link til Wiki, eller med løsning fra bruker X. Når problemet er løst stenges tråden og løsningen overføres til Wiki.
Wikien bør omfatte flere av i1 sidene. Ville fylt seg raskt tror jeg...

Noen tanker, håper på en lyd tilbake.

Nicon

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Forslag til nye tjenester.

Innleggav ak » lør 24.05.2008 9:08

1) Henger ikke helt med, ser ut som om forum puls gjør akkurat det samme som Siste fra forum? Med Siste fra forum kan du i tillegg selv velge hvilke kategorier du er interessert i.

2) Kanskje. Jeg har ihvertfall ikke opplevd det som noe stort problem at folk fortsetter på gamle tråder, selv om det skjer det også.

3) Wiki står høyt på ønskelisten, enn så lenge har vi ikke funnet noen optimal løsning. I og med at forumet er relativt stabilt fremover (vi vet vi må fortsatt forbedre "a la carte" løsningen) så begynner wiki funksjonalitet å nærme seg høyeste prioritet.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Forslag til nye tjenester.

Innleggav Åsmund » lør 24.05.2008 11:35

Forskjellen er vel at pulsen oppdaterer seg fortløpende uten av man må laste siden på nytt.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Forslag til nye tjenester.

Innleggav ak » lør 24.05.2008 22:48

Ah. Kanskje. Den ideelle løsningen for dette er Bayeux, som jeg har store planer om å få inn. Se http://svn.xantus.org/shortbus/trunk/bayeux/bayeux.html

Problemet er at dette ikke lar seg implementere i PHP, vi må helst få inn cometd på Jetty e.l. Gjør vi det kan vi også sende data til diverse widgets.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron