Ønske om funksjon på Bildr.no

Problemer med Mac1? Si fra her

Ønske om funksjon på Bildr.no

Innleggav Henrik Christiansen » søn 15.06.2008 14:48

Er usikker på om dette er riktig kategori, men jeg fant ikke noe mer passende.

Jeg har en liten ting jeg ønsker at Bildr.no skal implementere.
Jeg bruker Skitch ofte, og når jeg skal dele dette må jeg laste det opp til min egen hjemmeserver. Dette går greit, men hvis det blir mye trafikk, f.eks. ved en forumpost, så laster den veldig sakte.

Det jeg ønsker meg er en FTP-server på Bildr.no, som man kan legge inn i Skitch/lignende programmer, og så laste direkte opp dit.

Er dette mulig å få til? Burde ikke være så vanskelig, så lenge man bare tillater .JPG/.PNG

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Ønske om funksjon på Bildr.no

Innleggav ak » søn 15.06.2008 17:48

For formålet du beskriver så egner billigløsningene til one.com osv seg ganske bra (fremfor hjemmeserver).

Det er ikke helt enkelt å gjøre for en offentlig tjeneste,
1) Det er en relativt liten nisje
2) Vi lager thumbnails for å sjekke at dette faktisk er bildefiler, ikke virus o.l. Man kan ikke stole på filendelsen.
3) FTP er litt vanskeligere å kontrollere ting som begrense filstørrelse, og man må sannsynligvis ha brukerkontoer (krever koordingering).

Jeg har sett litt på muligheten for å tillatte DAV (med en del restriksjoner for gratis tjenesten), men det ligger eventuelt et stykke frem i tid.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Ønske om funksjon på Bildr.no

Innleggav Henrik Christiansen » søn 15.06.2008 20:41

Ja, dette var egentlig bare litt lufting av tanker.

One.com er jo mulig, men jeg har 10Mbit upload, selv om jeg mistenker at den er nærmere 15 eller 20Mbit.
Det er bare når det er masse trafikk, og et stort bilde på flere MB, at det sakker ned siden.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Ønske om funksjon på Bildr.no

Innleggav ak » søn 15.06.2008 20:51

Det høres litt merkelig ut, alle i1 sidene, med noen få unntak, klarer seg greit på under 10 mbps til sammen. Bildr.no ligger riktignok på en av boksene med litt mer båndbredde, men heller ikke den drar 10 mbps.

Uansett, håper at vi kan få DAV på plass på sikt.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Ønske om funksjon på Bildr.no

Innleggav Henrik Christiansen » søn 15.06.2008 21:08

Det er en god mulighet for at tregheten hovedsaklig har vært på grunn av uploading av diverse torrents, som Ubuntu og Debian, og ikke på grunn av trafikken til bildene.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron