Løpekonkurransen på forsiden - Flash-helvete!

Problemer med Mac1? Si fra her

Løpekonkurransen på forsiden - Flash-helvete!

Innleggav Macniac » tir 07.10.2008 10:41

Kan den orange Flash-greia som ligger på forsida med status for Løpekonkurransen muligens flyttes til en passende side for spesielt interesserte, og eventuelt heller erstattes av et statisk banner som henviser til "Løpesiden"? Den spiser nemlig konstant ca 40% av CPU-kapsiteten på min PowerBook, slik at den blir varm bare av å ha Mac1 oppe. Forferdelig ressursbruk for noe som ikke gjør annet enn å vise en enkel rangering som antageligvis ikke har spesielt mye almenn interesse.
Mac1 er inntil videre suspendert fra min daglige surferunde :(

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Re: Løpekonkurransen på forsiden - Flash-helvete!

Innleggav admin » tir 07.10.2008 11:01

40% CPU? Testet dette på en eldre G4-maskin før vi la den ut, men med siste Flash-plugin. Så ikke noen slike problemer, men jeg har nå fjernet den fra forsiden.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Løpekonkurransen på forsiden - Flash-helvete!

Innleggav arntss » tir 07.10.2008 11:19

Merket ikke noe på min macbook heller. Testet det da jeg leste denne tråden.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Løpekonkurransen på forsiden - Flash-helvete!

Innleggav Macniac » tir 07.10.2008 18:38

@admin: Tusen takk for flott respons :)
Når jeg leser de andre kommentarene her, så _kan_ det ved nærmere ettertanke ha med at jeg kjører Flash Player 10 beta (Release Candidate). Har såpass gode erfaringer med den at jeg har gjort et unntak fra regelen min om ikke å kjøre betaversjoner til daglig, og den er merkbart raskere på mange ting. Men dersom ingen andre merket tilsvarende så er det nok der det ligger.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]