Mac1.no virker ikke!?

Problemer med Mac1? Si fra her

Mac1.no virker ikke!?

Innleggav Jimster » søn 28.06.2009 15:10

For noen dager siden slutte plutselig sidene mac1.no, ipod1.no (og alle de andre på nettverket) å virke på datamaskinene i mitt hushold.
Absolutt alt annet jeg har prøvd virker, men ikke i1 nettverket. Dette gjeler som sagt både min og fruen sin mac, og min iphone.

Det er tydelig at problemet er i forbindelse med nettilkoblingen min, forøvrig en 4Mbit SHDSL fra Signal Bredbånd, via Apples Airport Extreme. Jeg har prøvd både Signal´s egne DNSér og dem fra OpenDNS (som jeg har brukt i et års tid), men det samme er det samme.

For å skrive dette innlegget måtte jeg bruke iPhone som modem og koble meg til via 3G nettet. (Netcom).

Er det noen som har noen ideer om hva problemet kan være? Jeg trenger litt hjelp her.

Ingen forslag?
medlem i 207 måneder
 

Re: Mac1.no virker ikke!?

Innleggav FT » man 29.06.2009 14:52

hadde selv dette problemet da jeg brukte mobilen som modem nå i helgen. helt umulig og laste ned sidene. i terminal fikk jeg aldri noe svar på ping http://mac1.no
Opera gikk det "nesten" måtte bruke turbo funksjonen i den nye betaen
medlem i 180 måneder
 

Re: Mac1.no virker ikke!?

Innleggav Jimster » man 29.06.2009 16:08

Du misforstår...virker utmerket på mobilen, men ikke på fastlinja hjemme. Alt annet virker, men ikke mac1.no!
medlem i 207 måneder
 

Re: Mac1.no virker ikke!?

Innleggav Lokehue » man 29.06.2009 16:27

Mac1 har vært nede mange ganger de siste dagene, de fleste gangene jeg har vært innom får jeg feilmelding.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Mac1.no virker ikke!?

Innleggav FT » man 29.06.2009 16:46

jeg misforstod INGEN ting.
skrev bare om hvordan Mac1 ikke fungerte her hos meg. reset safari fungerte heller ikke, jeg MÅ fortsatt gå via kreativ1 for og komme til mac1
medlem i 180 måneder
 

Re: Mac1.no virker ikke!?

Innleggav admin » man 29.06.2009 17:26

Mac1 (eller resten av i1) har ikke vært nede i de siste dagene i det hele tatt, men vi har hatt noen mystiske routing problemer mellom et par forskjellige ISPer og våre servere. Vi undersøker fortsatt sammen med ISPen for å finne ut hva det er som er galt og hvor problemene ligger.

Mac1, eller hele i1-nettverket, har aldri svart på ping eller en traceroute. Dette grunnet hvordan vår firewall er satt opp.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Mac1.no virker ikke!?

Innleggav Jimster » man 29.06.2009 17:57

Takk for den ;-)
Da vet jeg at der ikke er bare meg som har mystiske problemer. Håper dette løser seg :-D
medlem i 207 måneder
 

Re: Mac1.no virker ikke!?

Innleggav ak » man 29.06.2009 18:05

Som admin sier blokkerer siste firewall ping og traceroute. Dette skal vi antageligvis endre, men ikke nå i ferien. Her er et par tester dere kan hjelpe oss med, vi klarer dessverre ikke å reprodusere problemet via nettverk vi selv har tilgang til:

0) Hvilken nettleser / versjon ? Bruker du noen form for proxy ?
1) ip'en for mac1.no skal resolve til 77.40.166.96
2) Hvis du kjører traceroute så skal skal siste router være 77.40.151.35
3) Du skal kunne pinge og få svar fra 77.40.151.33
4)
Kode: Merk alt
telnet 77.40.166.96 80
skal opprette en forbindelse, hvis du deretter skriver
Kode: Merk alt
GET /
og trykker enter så skal du få tilbake en liste med URIer og språk.
5) Hva er ip'en din når dette skjer ?

Siden det blir vanskelig å logge det her, tar jeg gjerne i mot svar på arne#linux1.no

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Mac1.no virker ikke!?

Innleggav Andrew Wiggin » man 29.06.2009 19:48

jeg får bare feilmelding 1100 på iReader på iPhone (3.0) i forumet. Alle andre forum og sider fungerer. Merkelig
medlem i 206 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]