NRK Nettradio på mac (arkivmaterialet)

Problemer med Mac1? Si fra her

NRK Nettradio på mac (arkivmaterialet)

Innleggav Zen-69 » ons 03.03.2010 8:57

Klarer ikke å spille NRK nettradio på mac? Direktesendingene går bra, men får ikke til å spille arkiv materialet. Har prøvd alle løsningene på http://www.nrk.no/informasjon/hjelp/ men ingen fungerere. Er det noen som kan hjelpe meg, trenger dette materialet for å bruke i undervisning.

Mvh Wiggo
medlem i 174 måneder
 

Re: NRK Nettradio på mac (arkivmaterialet)

Innleggav kolby » ons 03.03.2010 11:37

Slik NRK har holdt på de siste årene, så vinner de ingen innovasjon- eller nyskapning-pris når det kommer til å gjøre deres TV- og radio-innhold tilgjengelig på Internett.

Hva slags arkivmateriale prøver du å spille? Flere radioprogrammer kjører også en podkast som gir bedre støtte. Har du lagt inn Flip4Mac slik at QuickTime kan lese WMA/WMV?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: NRK Nettradio på mac (arkivmaterialet)

Innleggav Zen-69 » ons 03.03.2010 12:08

Takk for raskt svar. Har lagt inn Flip4Mac + prøvd i Opera, Safari og Firefox. Fungerer fortsatt ikke :-(

Mvh Wiggo
medlem i 174 måneder
 

Re: NRK Nettradio på mac (arkivmaterialet)

Innleggav Uluen » ons 03.03.2010 12:12

kolby skrev:Slik NRK har holdt på de siste årene, så vinner de ingen innovasjon- eller nyskapning-pris når det kommer til å gjøre deres TV- og radio-innhold tilgjengelig på Internett.
Jeg vil si det er motsatte er tilfelle, NRK blir stadig bedre på disse tingene.

Når det er sagt, jeg får heller ikke spilt noe fra arkivet, har Flip4Mac installert.

Til OP, har du forsøkt Opera?
Når det gjelder bruk av Mac med Intel-prosessor, fungerer avspilling av tidligere sendte programmer best hvis du benytter Opera versjon 9.10 eller nyere.
 

Re: NRK Nettradio på mac (arkivmaterialet)

Innleggav kolby » ons 03.03.2010 12:14

Grunnen til at jeg spurte hva du prøvde å spille, var at hvis det hastet så kunne vi kanskje hjulpet deg med å trekke ut lyden så du kunne bruke det.

Du sier heller ikke hvor det stopper, og da er det vanskelig å prøve å finne en løsning.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: NRK Nettradio på mac (arkivmaterialet)

Innleggav noruga » søn 13.03.2011 23:25

Fant du ut av dette? Det fungerte med Opera før, no har det slutta å fungere, kanskje pga snow leopard..?
medlem i 238 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]