Ikke fornøyd med min iMac

Problemer med Mac1? Si fra her

Re: Ikke fornøyd med min iMac

Innleggav corneliuz » søn 02.05.2010 21:50

Jeg har ikke 3 års utdannelse innen IT, men i browseren min skriver jeg gjerne inn http://www.google.com når jeg ikke finner svar på det jeg lurer på.

World of warcraft, Settlers 7, Command and Conquer osv. osv. er etter min mening utrolig mye mer stabile på OS X enn på Windows maskinene jeg har vært borti.

Brukte en stund på å tilvenne meg OS X etter å ha byttet for noen år siden, har selv bygd mange maskiner i mitt liv, og bygger en del enda i jobbsammenheng.

Jeg har også en iMac, og harddiskplass er igrunn ingen problem - og JA, du kan faktisk bytte disk selv om du er så datakyndig som du hevder. Det innebærer riktignok at du må fjerne glassplaten foran skjermen, og ha tunga rett i munnen. (google eller youtube er din venn!)
Om ikke får man 1tb ekstern disk til under tusenlappen, så det er igrunn ingen problem.
De kan jo tilogmed formateres for bruk på flere OS - med gratis programmer.

Jeg vil igrunn tro at ditt problem med OS X er grunnet manglende evne til å finne løsninger på problemene dine.

Det hjelper ikke med 3 årig IT utdannelse om du ikke tør å bevege deg utenfor de bøkene du har lest ;)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Ikke fornøyd med min iMac

Innleggav nesten_nerd » søn 02.05.2010 22:19

Ja så klart er det å Google en løsning på så mangt og har blitt brukt her i flere år og brukes ofte i dag også.
Men et forum som dette kan gi en del svar fra andre Mac brukere.
Ekspert på Mac er jeg ikke, men en lærer med tid og stunder og jeg har fått en del svar i denne tråden.
Å begynne å skru på en iMac som fortsatt har garanti vil jeg ikke.
Pc ene har jeg bygget selv så det blir noe helt annet.
I dag er harddisker blitt mye billigere. De siste 2 eksterne på 2 TB kostet 1500 pr. stk. av merket iomega kjøpt på Lefdal. De har av/på bryter som er ganske greit. Kan anbefales.
Når det gjelder interne disker er det SSD-Disker som er å foretrekke, selv om de fortsatt er litt dyre. Ferdig utdannet innen IT blir en aldri fordi utviklingen går for raskt.
medlem i 184 måneder
 

Re: Ikke fornøyd med min iMac

Innleggav lordoven » søn 09.05.2010 1:52

FORUM TROLL er et begrep som synes passende her.

Hvorfor ikke bare kjøre /ignore og glemme disse postene inntil saklighet, fornuftig argumentasjon, modenhet osv kommer opp på et nivå man kan ane en viss grad av intelligens i.

Ikke bare sporer endel av disse trådene helt av men generellt sett forsøppler de forumet med mye bullshit og drar ned kvalitetsnivået på et ellers flott forum.

Noe som ikke bare spiser bits & bytes men samtidig gjør at de som faktisk trenger hjelp til noe fornuftig må lese/søke seg gjennom mye unødvendig tull.

En snekker står ikke og plager kollegaene ved å skjelle ut hammeren sin fordi den har feil farge, er bygd feil og slår spikerene skeive samtidig som han skryter spikerpistolen han ikke bruker langt opp i skyene :-)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Ikke fornøyd med min iMac

Innleggav arokh » søn 09.05.2010 2:55

Jeg har 27 års "utdanning innen data" og trådstarter er et usaklig uhøflug og ufyselig troll som tilsynelatende ikke er interessert i hverken hjelp eller diskusjon. /thread?
medlem i 214 måneder
 

Re: Ikke fornøyd med min iMac

Innleggav Uluen » søn 09.05.2010 7:01

arokh skrev:/thread?
Tiltredes.

En titt på andre poster av NN fremkaller gjentatte :rolls eyes:
 

Forrige

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron