Tilstandsrundinger på emner og avatarer

Problemer med Mac1? Si fra her

Tilstandsrundinger på emner og avatarer

Innleggav Werchio » søn 15.08.2010 11:40

Hei, beklager at jeg legger muligens denne under feil emne/tema, men for å være ærlig så fant jeg heller ingen passendes emne/tema å legge spørsmålet mitt under.

- Jeg har to spørsmål så hvis dere vennligst kunne nummerert svarene deres (1. og 2.)

1. Jeg har oppdaget at bak spørsmålene finnes det en sirkel, når den er grønn er det en side du ikke har vært inne på eller en ny kommentar som har kommet under emnet siden sist du så på spørsmålet. - Når den er blå betyr det at du har fått med deg alle kommentarer som er under temaet.
- Så kommer vi til spørsmålet: Hva betyr Rød og Oransj? Hvis det er flere farger enn de fire vennligst fortell meg hva farger det er og fortell meg funksjonen deres.

2. Hvordan finner man en avatar som er "lovlig liten" til å ha på mac1.
- Instillinger> Profil> Din Avatar> Velg fil> (Eks.) skrivebord> Velger fil*> Velg> = "Avataren må være minst 20 pikslerred og 20 piksler høy, og maksimalt 85 piksler bred og 85 piksler høy. Avataren du forsøker å brukeer 480 piksler bred og 360 piksler høy."

Jeg leter etter de minste bildene som er mulig å finne på google, men ingen er små nok - til dere som har avatar på mac1, hvordan fant dere bildene evt. hvordan fikk dere de som avatarer (hvordan er de ikke for store?)?

Takk på forhånd, og som sagt - vennligst nummerer svarene ;)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Avatar

Innleggav BlueWaste » søn 15.08.2010 11:54

Emnene skifter ofte farge på "rundingene" når de f.eks er veldig aktive.

Du kan bruke Preview på Mac'en din til å få bildet ditt mindre, og derfor kan bruke det som avatar.

Bilde

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Avatar

Innleggav Werchio » søn 15.08.2010 12:00

Ok, takk, men hvor går jeg etter jeg har åpnet bildet for å komme til vinduet ditt?

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Tilstandsrundinger på emner og avatarer

Innleggav svano » søn 15.08.2010 12:05

Når du har bildet opp i Preview går du til Tools->Adjust size (sikkert under Verktøy på norsk). Husk å lagre bildet under et nytt navn om du vil beholde originalen av bildet.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Tilstandsrundinger på emner og avatarer

Innleggav Werchio » søn 15.08.2010 12:06

Ok, takk

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Tilstandsrundinger på emner og avatarer

Innleggav BlueWaste » søn 15.08.2010 12:14

For å ha en mest mulig ryddig tråd her, så er det ikke nødvendig å sitere det forrige innlegget. Det skaper ingen forvirring om du bare svarer. Siteringsfunksjonen er grei om du svarer et innlegg som kanskje ligger lenger bak i en tråd. Unødvendig sitering er også et brudd på reglene vi har her på forumet.

:-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]