Nye .caf filer på iPhone virker ikke!

Problemer med Mac1? Si fra her

Nye .caf filer på iPhone virker ikke!

Innleggav Vaillot » søn 14.08.2011 19:49

Har lagt inn nye SMS toner på min iPhone 3Gs (jailbreaked) med hjelp av DiskAid. Tonene er (selvfølgelig) omgjort til .aif og omdøpt til sms-received1.caf og så videre.

De gamle er slettet! De nye ligger i Os (System/Audio/Uol sounds) - sjekket det med Finder på telefonen og virker som de skal. Når jeg går inn i Instillinger/Lyder og forsøker å bytte SMS tone er det de gamle som fremdeles ligger der. Har rebootet telefonen etc etc uten noen forandring.

Noen som har noen som helst ide hva som er feil? Hvordan kan telefonen bruke de gamle tonene som er slettet og hvorfor vil ikke de nye overta?
medlem i 197 måneder
 

Re: Nye .caf filer på iPhone virker ikke!

Innleggav tiddylicious » man 15.08.2011 4:54

1.Det enkleste først, jeg antar du vet navnet på tonene ikke endrer seg, at det du skal velge den tonen som du erstattet?

2. Dobbeltsjekk at filtypen er endret til .caf , altså at den ikke bare har fått .caf i navnet.

3.Jeg tipper også at diskaid har begrenset med tilgang forhold til ssh (på systemfiler). Prøv å overføre med ssh.

Jeg har en gutfeeling på forslag 3 8-)

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Nye .caf filer på iPhone virker ikke!

Innleggav Vaillot » man 15.08.2011 15:01

Takk for respons !

1. Joda fillene er konvertert til aif og omdøpt til caf. Videre er de kalt det de skal sms-received1 osv til og med 6.

2. Jeg har vært inne i iOS på tlf med Finder og har testet at tonene ligger i rett mappe og at de virker.
De gamle er faktisk også slettet fra telefonen. Derfor forstår jeg ikke hvordan de fremdeles kan virke?????

3.
medlem i 197 måneder
 

Re: Nye .caf filer på iPhone virker ikke!

Innleggav tiddylicious » man 15.08.2011 16:05

Husket du å restarte telefonen etter at du la inn de nye, for deretter å velge tonen når du har startet på nytt?

Og som jeg nevnte, diskaid har begrenset med tilgang, jeg vil ikke tro du får lov til å slette den opprinnelige filen.

Det er også smartere å rename den originale filen istedet for å slette den. Jeg tror det er her det har krøllet seg, for selvom du sletter fila finnes det en kopi av den fordi den er i bruk. Det er derfor du må restarte telefonen. Gjenta prosessen.

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Nye .caf filer på iPhone virker ikke!

Innleggav Vaillot » man 15.08.2011 18:57

Joda tlf er restartet opp til flere ganger. Men ok, hva tror du om jeg nå sletter de nye tonene og restarter og ser hva som skjer? Om de gamle da dukker opp i Finder kan jeg rename dem og deretter legge inn de nye igjen og se om det funker. Om det ligger en kopi et sted har du noen ide om hvor i filsystemet de kan ligge?

Jeg vet at andre har byttet ut to er med DiskAid og fått det til uten problemer.

Takk for interessen!

Mvh Andre
medlem i 197 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron