WD Book 750 Gb - Treeeeeeg.

Problemer med Mac1? Si fra her

WD Book 750 Gb - Treeeeeeg.

Innleggav oekla » ons 21.03.2012 17:44

Hei :-)

Er det noen som har hvert borti at den eksterne hardisken WD 750 Gb er veldig treg?
Nå har den brukt 16 timer på og kopiere 38 Gb :cries:
Det jeg har prøvet først, er å verifisere disken, og da fikk jeg feil på den. Fikk da beskjed om å reparere den, men det gikk heller ikke.
Det jeg gjorde da, var å formatere den som (Mac OS Extended (journalført).
Når det var gjort, verifiserte jeg den på nytt, og alt "OK".
Da jeg skulle begynne og kopiere inn all backup´n min igjen tar det helt utrolig lang tid :-(
Den var treg før jeg begynte også, men regnet med at det ble bedre etter en format...
Har jeg formatert i riktig format? Hva betyr egentlig (journalført)?

Håper noen kan hjelpe meg, før jeg kaster den i søppla :-P

Mvh
Øyvind...

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: WD Book 750 Gb - Treeeeeeg.

Innleggav eirikmac » tor 22.03.2012 20:56

Du har ikke mistet den i bakken slik at den har fått en fysisk skade?
medlem i 168 måneder
 

Re: WD Book 750 Gb - Treeeeeeg.

Innleggav oekla » fre 23.03.2012 21:01

Nei, den har stått helt i ro på en plass hele tiden, men jeg har nå kjørt en test av disken med programmet "TechTool Pro 6" og da fant den 51 stk bad sector :-( Regner med at de blir kapslet inn og at jeg bruke disken, siden den sier nå at disken er i orden, men den er forsatt veldig treg, og når den først har begynt å lage bad sectorer, så kommer det fort flere, så tar jeg ikke sjansen på å bruke den disken som backup disk, så da har det blitt en ny WD disk på 2Tb :-D Mye raskere nå, også føler jeg meg trygger nå på at jeg beholder backup´n min :-) Den gamle disken var jo ca 5 år, så det er vel det man kan forvente av den :-/
Har kjøpt inn 50 dvd+r plater, så da er det bare å sette igang og brenne backup, fikk litt støkk nå når disken tok kvelden :rolls eyes:

Mvh
Øyvind...

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron