2 HardDisker feil formatert om til 1 Raid Disk

Problemer med Mac1? Si fra her

2 HardDisker feil formatert om til 1 Raid Disk

Innleggav K.D.G » man 30.04.2012 20:28

2 HardDisker feil formatert om til 1 Raid Disk. <Disken laga 2 til 1> (Første av diskene jeg prøve var hoved system disken 1TB min).+{andre hva bootcamp med mac os X Tiger på 250GB}. [den tredje var media disken 1TB min

^Jeg puttet først inn 2 system disker på 250 GB og 1 TB. fikk da frem det hele som en disk på 750 GB, som ikke leses.

^Etterpå tok jeg ut den på 250 GB og puttet inn en på 1TB. dette kom da opp som 2 TB som ikke kunne leses.

˚Etterpå, når diskene ble tatt ut og puttet tilbake i MacPro´en, kunne de -ikke leses.

^det jeg lurer på nå er om det er mulig å få tilbake dataen.

Siste Jeg Kjøpe fra:http://eshop.macsales.com/item/OWC/MEPQ936AL2/
Takk for alle Svar:)
er det noe som vet om et sted å gå å få fixsa det i Vest-Agder?
Sist endret av K.D.G den tir 01.05.2012 0:02, endret 5 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: HardDrive feil formatert til Raid

Innleggav Eagle » man 30.04.2012 21:07

Sliter virkelig med å skjønne hva du mener her. Kan du prøve å forklare på en tydeligere, mer lett-lest måte?

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: HardDrive feil formatert til Raid

Innleggav Uggelfuggel » man 30.04.2012 21:28

Ikke så lett å skjønne dette, nei. Du har flyttet en del disker fra en Mac Pro over i en NAS, som omformaterte dem til et annet format slik at du når du flyttet dem tilbake i Mac Pro'en så kunne ikke macen lese dem? I såfall må du reformatere dem til f.eks HFS+.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: 2 HardDisker feil formatert om til 1 Raid Disk

Innleggav Eagle » tir 01.05.2012 0:27

Da var det litt letter å forstå.

Du må ha foretatt en formatering av diskene når du startet opp etter installasjon i kabinettet? Hvordan du har valgt å gjøre dette, har betydning for hvor "enkelt" det vil være å hente ut informasjonen som var lagret på diskene før formatering. Rask formatering sletter ikke filer, bare indeksen på disken. Da vil det være god sjans for å få tilbake info. Hvis du har valgt overskriving av disk er det vanskeligere, men ikke umulig. Kontakt http://www.ibas.no/.

Hvis du ikke formaterte etter at du satt diskene inn i det eksterne kabinettet er det forsåvidt ikke rart de ikke kunne leses, men da er det også rart at de ikke fungerte etter at de var returnert til Mac Pro'en...

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: 2 HardDisker feil formatert om til 1 Raid Disk

Innleggav K.D.G » tir 01.05.2012 10:01

1 clink på en LOG : ( Mat ut eller "inspktere" eller noe sont eller restore )

inspktere jeg valgte dette.

det tok max 3 sekunder . så opper det er den letesre som passer:) eller hva?

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: 2 HardDisker feil formatert om til 1 Raid Disk

Innleggav Eagle » ons 02.05.2012 20:24

Nå sliter jeg igjen med å forstå hva du mener her... Beklager :-)

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]