MacBook Pro Retina 13" early 2013 i gulvet :(

Problemer med Mac1? Si fra her

MacBook Pro Retina 13" early 2013 i gulvet :(

Innleggav norway79 » tir 12.03.2013 19:45

Hei,
Er entusiast, men min nye macbook pro retina 13" datt i gulvet. Resultatet er at skjermen er noe nærmere ( hengselside ) tastaturet i bakkant. Det er ingenting som tar borti, så det er bare et kosmetisk problem. ( kanten / aluminiumen på nedre høyre hjørne litt bøyd ).

Det som i midlertid er kjedelig er at skjermen er noe lysere i nedre høyre hjørne. Vises ved mørk bakgrunn, litt høy lysstyrke og mørkt rom. Hvis jeg presser forsiktig på glasset, blir dette lysere feltet normalt. Jeg tenker at dette betyr at skjermen ikke er nært nok glasset i dette området. Finnes det noen som selger originalt aluminium cover til retina skjermen? Har hørt at noen sier at denne kun fåes med retina skjermen på kjøpet.

I tillegg er det vel konstatert at de nye retina maskinene ikke er spesielt lette å reparere / skru i fra hverandre.

Maskinen er early 2013.
medlem i 164 måneder
 

Re: MacBook Pro Retina 13" early 2013 i gulvet :(

Innleggav Ovit82 » ons 13.03.2013 10:20

Displayet er laminert fast i glasset, så om du skal ha tak i ny skjerm må hele topcaset byttes som en del. Så ja, det blir veldig dyrt. Jeg ville sjekket med forsikringsselskapet om hva de sier.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: MacBook Pro Retina 13" early 2013 i gulvet :(

Innleggav norway79 » ons 13.03.2013 16:50

Ordnet seg!
Hadde heldigvis opparbeidet meg fri egenandel, samt at jeg tilfeldigvis skal til Trondheim i morgen. Der kunne eplehusets autoriserte verksted ordne dette / bytte skjerm.
Puh..... :-)
medlem i 164 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]