Hva software/online software bruker du til å høre på musikk?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Hva software/online software bruker du til å høre på musikk?

Innleggav Stensilcase » fre 12.04.2013 6:51

Hey,
Jeg vil bare høre litt om hva folk bruker/har brukt i fortiden til å høre på musikk eventuelt til å finne ny musikk i hverdagen/på jobb etc.
Det er jo så mange forskjellige sider og programvarer som kan brukes til å snuse opp nye band og musikk du liker. Så hva har folk brukt/bruker de nå? Og hva vil du anbefale for en som liker å finne ny musikk?

Jeg har selv hatt god erfaring med Pandora, Spotify, Grooveshark, Jango.
Pandora ble dessverre stengt for alle utenfor Statene.
Spotify må du ha i premium versjon for at det skal være verdt det. Og det funker ikke i alle land. Jango er ganske ok, men har fått for mye reklame i det siste. Grooveshark er for øyeblikket min favoritt, ettersom det har utrolig stort utvalg av musikk og du kan lett finne nye artister etc ved å se på "Related Artists" du kan sjekke andres spillelister og høre på radio stasjoner som er relatert til hva du ønsker. Så hva mener dere?
medlem i 132 måneder
 

Re: Hva software/online software bruker du til å høre på musikk?

Innleggav ch_knapp » fre 12.04.2013 12:36

Uansett hva du velger du betale for tjenesten. Ellers får du bare en crappy opplevelse. Alle disse tre ligger på 99,-/mnd.

Wimp: Bra redaksjonelt innhold, mye gode anbefalinger og kanskje det mest komplette biblioteket. Men appen er crappy på de fleste platformene.

Spotify: Mangler noe musikk, svært gode apper. Jeg liker ikke at alt er så spillelistesentrisk.

Rdio: Bra katalog, bra apper, fantastisk fjernkontrollfunksjonalitet [1], Twitter-aktig sosial funksjonalitet. Det finnes litt mange ulike versjoner av de samme albummene, slik at album finnes utilgjengelig i US-utgave men samtidig tilgjengelig i EU-utgave-- men søkeresultet vil vise dem begge.

[1] Hvis du starter avspilling av Rdio på iPhone, og så åpner desktop-appen vil denne kunne fjernstyre iPhone.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron