iClue - Clue-ordbøker på OS X

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav Manemis » tir 11.03.2008 16:49

Hei

Vil bare si at for alle som bruker windows er iFinger et MYE bedre program for ordbøker! Mye mer praktisk, lettere å slå opp og det er mye mer detaljert!!!!

http://www.ifinger.com Vil bare si i fra for det er mange som ikke har hørt om det =)

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav JakobV » tir 11.03.2008 19:50

Jeg får det ikke til jeg. :-(
Har innstallert Clue på en Windows maskin. Hadde versjonen 6,4 av Clue.
Innstallerte iClue. Importerte .DAT filene fra Windows.
Når jeg foreksempel trykker på den NORSK-TYSKE ordlista så kommer det bare opp masse rare ukjente ord (ikke tyske ord, kan tysk så jeg vet at det ikke er ord på tysk) Ordene inneholder masse bokstaver. Noen andre av ordlistene virker ikke. Da avslutter bare programmet uten at jeg kan gjøre noe. Hvis jeg bytter ordliste så avslutter det bare....

Mulig jeg er litt dum, og jeg har prøvd alt som har stått tidligere i denne tråden. Men jeg får det ikke til.
Kan noen skrive litt mer detaljert hva skom skal gjøres?

Har 10.5.2 hvis noen lurer ;)

Vil veldig gjerne få dette til!

EDIT:
Virker som det bare er den NORSK-TYSKE (MAXI) det er problemer med nå. Når jeg velger den så avsluttes programmet automatisk. Trenger å få til denne ordboka, da det er denne jeg kommer til å bruke mest...

EDIT 2:
Den NORSK-NORSKE avslutter programmet automatisk.
Enkelte av de andre inneholder bare umulige tegn

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav hsorbo » ons 12.03.2008 21:06

Hei JakobV, forsøk å slette innholdet i hjemmekatalog/Library/Application Support/iClue
Last deretter ned 0.9beta fra http://hsorbo.no/files/iclue/iclue_0.9beta.dmg (NB, denne funker kun på leopard). Denne ønsker under import at du velger idx-filene i stedet for dat (den importerer .dat også så både idx og dat må være i katalogen). Det _kan_ være denne løser problemene dine, men jeg tviler egentlig litt. Funker tysk-ordboka di i clue i windows?

- Håvard

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav JakobV » ons 12.03.2008 22:24

Lastet ned iClue på nytt. Har slettet innholdet i Application Support mappa. Men nå starter bare programmet, og så får jeg beskjed om at det har uventet avsluttet. Det avslutter uansett hva jeg gjør.

Nå er det altså ingenting som virker, i går virket i hvertfall noen av ordbøkene... :-(

EDIT:
Nå starter programmet igjen
Men det er fortsatt noen problemer:
TYSK-NORSK (MAXI) OK
SPANSK-ENGELSK (MAXI) OK
FRANSK-ENGELSK (MAXI) OK
NORSK-TYSK (MAXI) Bare uleslige tegn. Ikke noe som er noe fornutftig i det hele tatt.
NORSK-NORSK Programmet avslutter automatisk
NORSK-NORSK (MEDISINSK) Bare uleslige tegn. Ikke noe fornuftig.
NORSK-ENGELSK Programmet avslutter automatisk-
SVENSK-ENGELSK Programmet avslutter automatisk
ENGELSK- SVENSK OK
NORSK OK
SPANSK OK
FRANSK OK

Noen tips? :-!
Litt kjipt at de ordbøkene jeg virkerlig trenger ikke virker
Sist endret av JakobV den ons 12.03.2008 22:41, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav hsorbo » ons 12.03.2008 22:32

haha, stakkar mann! Rart at det ikke virker, dog. PPC eller intel? (du finner jo den siste ikke-beta-versjonen på hjemmesida mi om du ønsker å gå tilbake)

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav JakobV » ons 12.03.2008 22:43

Intel
MacBook kjøpt i november 2007 om du lurer. Oppdatert innlegget over, les det :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav hsorbo » ons 12.03.2008 23:00

1. Vet du hva gjorde du for at programmet plutselig begynte å virke?
2. Kan du bekrefte at de orbøkene som feiler i iclue faktisk virker i den installerte versjonen av clue.

- Håvard

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav JakobV » ons 12.03.2008 23:24

1. Jeg slettet filene fra. hjemmappe/Bibliotek/Application Support/iClue. Fjernet iClue fullstendig. Fjernet programmet tømte papirkurv. Fjernet også *.dat filene.
2. Jeg har hatt clue på Windowsen i lengre tid, og det har aldri vært noe problem der. Jeg kan dobbelt skjekke det i morgen, orker ikke å fyre opp PCen nå.

Takk for hjelp så langt :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav hsorbo » tor 13.03.2008 8:08

Ok, da er det ny versjon ute av iClue. Versjonen er 0.11 og inneholder innstillingsvindu og endel fikser rundt importering. Denne versjonen funker kun på leopard og derfor vil ikke iclue automatisk oppdateres dersom du har en tidligere versjon (vil ikke at tiger-brukere plutselig skal få en ubrukelig oppdatering). Om dere laster ned denne nye så vil dere få fremtidige oppdatering. Den ligger på http://hsorbo.no/files/iclue/iClue_0.11.dmg. NBNBNB! Det er en hake. Denne oppdateringen krever at du re-importerer filene fra clue-installasjonen (vil ha med noen flere filer fra clue), så du bør tømme orbok-katalogen. For å gjøre det litt hendig finner du en knapp på innstillinger som heter cleanup som gjør nettopp dette.

God natt
- Håvard

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav JakobV » tor 13.03.2008 8:54

Hallo igjen!

Nå virker det. Noen av ordbøkene vil ikke la seg importeres, men det går greit. Jeg har de ordbøkene jeg trenger (NORSK-TYSK-ENGELSK)
Tusen takk for all hjelp!

PS!
Var inne på Clue på vindows, der virker alt greit. Ingen problemer i det hele tatt

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav eljono90 » tor 27.03.2008 18:44

Hvor kan man få tak i ordbøker??
medlem i 196 måneder
 


Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav convak » søn 30.03.2008 10:56

en liten "bug"
ikke at det har så sinnsykt mye å si, men når jeg søker på ordet "rupture" så angir iclue forklaring for "rüppell's griffon" som ligger noen linjer over "rupture"
Selv om jeg enkelt fant ordet i dette tilfellet, så er det kanskje ikke like lett hvis samme feil intreffer i en annen sammenheng..
Bilde

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav eljono90 » man 28.04.2008 18:28

Når jeg legger til ordbøker så fungerer de ikke.. De blir ikke lagt til i lista...
Noen hjelp?
medlem i 196 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav hsorbo » man 28.04.2008 18:36

eljono90: Har du prøvd alle tips og triks som står i dette forumet?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron