iClue - Clue-ordbøker på OS X

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Innleggav hsorbo » søn 05.08.2007 15:09

Fett! Takk for hjelpen!

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Innleggav Cryptography » søn 05.08.2007 15:17

Enda ett forslag. Hva med å forlenge den drop-down-menyen der ordbøkene står listet, så du ser hele navn på ordbøkene? Nå er det slik at du akkurat ikke ser det.... Også mulighet for å bruke Dictinoary-hurtigtast-funksjonen i Clue for å sjekke opp ord...

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav åttitre » søn 05.08.2007 15:45

Glitrende :D takket så meget!
medlem i 239 måneder
 

Innleggav hsorbo » søn 05.08.2007 17:26

Cryptography skrev:Enda ett forslag. Hva med å forlenge den drop-down-menyen der ordbøkene står listet, så du ser hele navn på ordbøkene? Nå er det slik at du akkurat ikke ser det.... Også mulighet for å bruke Dictinoary-hurtigtast-funksjonen i Clue for å sjekke opp ord...


Jeg skjønner ikke helt hva du mener her :)
Kan du forklare litt mer utdypende?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Innleggav hsorbo » søn 05.08.2007 18:28

Da er versjon 0.7 lagt ut på web http://vil.du.no/projects/iclue. Forhåpentligvis slipper jeg å annonsere oppdateringer her fremover siden automatisk oppdatering er på plass. (de som tok ned versjon 0.6 og har oppdatert behøver selvfølgelig ikke å laste ned denne)

- Håvard

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Innleggav Jon » søn 05.08.2007 18:34

Kjempe bra! :)

Jeg har ett forslag, som kanskje er nevnt før, men hva med quicksilver integrering?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav hsorbo » søn 05.08.2007 18:37

Det er ingen dum idè! Jeg skal notere meg det. Hvis ikke venter vi til leo, tror kanskje den kommer med noe nytt på den fronten :)

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav convak » tor 21.02.2008 19:12

Er det bare jeg som ikke får iclue til å virke i leopard?
Programmet avslutter når jeg har importert ordlistene. Jeg må inn og slette ordlistene i application support for at iclue ikke skal klikke når jeg åpner det.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav Jon » tor 21.02.2008 19:14

Funker for meg, men har du siste versjon? Jeg måtte forøvrig reimportere ordlistene for at de skulle funke etter at jeg gikk over til leopard.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav convak » tor 21.02.2008 19:19

Ja har versjon 0.8 og den automatiske oppdateringen sier at det er siste versjon. Har lagt inn og slettet iclue flere ganger. Har prøvd å legge inn ordlistene (.DAT) en og en, og alle på en gang.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav Jon » tor 21.02.2008 19:22

Slett orbøkene, slett/flytt iclues .plist fil (ligger i ~/Library/Preferences), flytt dat-filene der de skal og start iclue.

Går ikke det, så forsøk med en annen bruker.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav convak » tor 21.02.2008 19:49

Etter jeg sletta .plist filen fikk jeg importert norsk-norsk (kan hende denne virket før og), importerer jeg de andre listene blir det feil.

De andre listene mine er maxi-ordlister, kan det ha noe å si? Disse virker i windows, og jeg har kopiert dem over to ganger.

I Library/Application Support/iClue så blir .index-filene små for de ordlistene som ikke virker. For norsk-norsk blir .index filen på 644kB, mens de andre ligger på 12-152kB. Og det virker litt rart ettersom dette er maxi-ordlister.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav hsorbo » tor 21.02.2008 20:00

convak:
Rart, hvilken versjon av clue er disse ordbøkene fra? det er kun clnono.dat som funker?

- Håvard

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav AndreasBS » tor 21.02.2008 20:13

Jeg testet nå, og importerte fra demoversionen av clue, vil de slutte å virke etter 30 dager slik som de gjør med vanlig clue?

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav hsorbo » tor 21.02.2008 20:20

AndreasBS: Det er ulovlig å bruke dem utover 30 dager.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]