iClue - Clue-ordbøker på OS X

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav Adr1an » ons 11.02.2009 17:54

…eller lag selv (+F for engelsk-norsk f.eks) Kan gjøre det i Systemvalg -> tastatur & mus -> tastatursnarveier.

Men nå har jeg problemer med iCLue igjen, de samme jeg hadde før 2009, bare at nå virker verken den gamle eller den nye. Hmmmmm………

(Elsker dette digge programmet :wub: !)

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav moslien » man 02.03.2009 21:49

Må idx-filene ligge på mac'en man skal installere på, i en windows-partisjon der? Prøver å installere ordbøkene fra en installert windows-versjon over nettverket nå, men når jeg trykker på .idx-filen for å importere, legges ikke ordbøkene til. Dette gjelder iClue-versjon 0.12. Noen tips?
medlem i 205 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav hsorbo » tir 03.03.2009 2:07

Lagt ut versjon 0.13. Denne gir litt mer info om hva som skjer galt under importering.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav tullemann » tir 03.03.2009 11:23

kan noen lage en "guide" og fortelle HVILKE filmer som skal legges inn ?
vær-så-snill =D
medlem i 188 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav tullemann » søn 15.03.2009 22:05

skjønner ikke hvordan jeg legger inn ordbøkene =(
- går på "file" men der finner jeg bare "Next Dict" og "Close"
- hvordan skal jeg DA få legge inn filene ?
medlem i 188 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav NamKeng » søn 15.03.2009 22:28

trykk eple+, (gå inn i Preferences)
Bilde
så trykker du + tegnet nede til Venstre, leter opp hvor dine CLUE filer ligger.

må prøve denne med IDX filer fra stardict

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav iRoger » søn 22.03.2009 12:48

Lasta ned v0.8a på Tiger og da va iClue oppe og gikk igjen, kanon! Takker igjen for en sjefsapp.

(epletast+N funka bra for å skifte ordbok, kan man skifte baklengs også? som i windows der man bruker shift+tab)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav pølsa » tir 24.03.2009 11:35

Hei, jeg har et problem, det oppstår kun i tysk-norsk ordboken, nemlig at uansett hva jeg søker på som alfabetisk kommer etter öffnen, så får jeg opp öffnen (dette blir altså som om man det skulle vært det siste ordet i ordboken) jeg kan derimot bla meg videre, noe som er sinnsykt irriterende siden halve ordboken gjestår å bla igjennom.

Jeg har prøvd å legge inn ordboken på nytt, men får det samme problemet, i clue virker derimot ordboken uten problemer.

Legger med et bilde som sier mer enn 1000 ord:
Bilde

-- Edit --
Jeg fikk nå tysk ordbok til å virke når jeg brukte en annen kilde til å importere ordboken, dette er en eldre ordbok though, så skulle så gjerne hatt den nye til å virke.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav s.b.h » lør 13.06.2009 19:00

Hva med å lage en versjon for iPhone? :-P
medlem i 184 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav Widget » lør 13.06.2009 19:02

Clue jobber med versjon for både iPhone og for mac, så det kommer

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav ztiw0b » tor 27.08.2009 13:40

Først må jeg bare få sagt at iClue er et flott program, og at jeg er veldig glad for at jeg får brukt ordboken min også på macen.
Men hvordan går det med iClue og Snow Leopard? Vil det fungere?

Takker på forhånd

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav pølsa » lør 29.08.2009 7:05

Fungerer for min del ihvertfall

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav stianw » tor 10.09.2009 20:45

Nå har jeg hatt iClue ukomplisert innstallert i over ett år, men har ikke brukt det på en stund. Nå er det plutselig ikke noen ordbøker der! Jeg innså at sist jeg importerte ordbøker trengte jeg kun DAT-filer, nå også IDX. Så jeg rekvirerte nye filer fra pc'en gjorde nye forsøk på å importere ordbøkene. Men jeg får kun opp feilmelding om "/Library/Application Support/iClue/CLNOUKTE.IDX already imported! Not indexed? Du a clenaup the import again." Så jeg har kjørt cleanup på cleanup, fjernet programmet og lastet det ned på nytt, men ingen forandring. Jeg ser at det lenger bak i denne tråden nevnes noe om import under fil-menyen /eple+i, men det er ikke noe valg hos meg. Burde det vært det? Finnes det noen flere smarte tips?
medlem i 198 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav kaarenilsen » ons 06.01.2010 17:56

Apropos Clue ordbok; - jeg lastet ned og installerte iClue som en bruker skrev her, men jeg får kun opp en blank skriveside, ingen spor av Clue for windows. Kanskje noen kan forklare mer detaljert hvordan man får Clue for windows til å fungere med iClue på Mac? Alt forklaring for oss som trenger det inn med teskjei-metoden. PS: Jeg er temmelig ny på Mac, men hundgammel på PC.
Kåre Nilsen :-)

Brukerens avatar
medlem i 171 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav tendilenz » ons 03.03.2010 10:44

Argh. Finner ingen levende download-linker til iClue. Noen som vet hvor jeg kan finne?
medlem i 170 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere