iClue - Clue-ordbøker på OS X

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav stianw » ons 03.03.2010 23:02

Du kan prøve denne linken: http://blog.hsorbo.no/p/iclue_01.html
medlem i 198 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav fredrikhl » tor 04.03.2010 1:41

kaarenilsen skrev:Apropos Clue ordbok; - jeg lastet ned og installerte iClue som en bruker skrev her, men jeg får kun opp en blank skriveside, ingen spor av Clue for windows.


iClue er et program som kan lese ordbokfilene til Clue. For å få noen nytte av iClue, må du alt ha en fungerende installasjon av Clue, med de ordbøker som du trenger. Dette kan være en installasjon som du alt har på en annen Windows-PC; Windows i Boot Camp; eventuelt Windows i Parallells eller andre virtuelle maskiner. Du kan også installere Clue med Wine eller Wine-varianter som CrossOver og WineBottler.

Så må du finne frem til og identifisere ordbok-filene. Disse ligger i Clue-programmappen, typisk C:/Program FIles/CLUE/. De kommer parvis på formen *.IDX og *.DAT. Eksempelvis består ordboken «Norsk - Engelsk (MAXI)» av filene CLNOUKMX.IDX og CLNOUKMX.DAT.

For at en ordbok skal dukke opp i iClue, må den importeres:
NamKeng skrev:Bilde

Gå inn i File -> Preferences..., og klikk på pluss-tegnet for å legge til ordbøker. Bla deg frem til en av *.IDX-filene som du fant i sted, og klikk «Open». Nå vil iClue importere *.IDX-filen og den korresponderende *.DAT-filen.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav tendilenz » tir 09.03.2010 15:24

stianw skrev:Du kan prøve denne linken: http://blog.hsorbo.no/p/iclue_01.html

Takker og bukker. Mener å huske at den ikke virket for en stund siden, men alt OK nå.

EDIT: Det vil si, når jeg importerer ordbøkene får jeg følgende feilmelding:
"Unknown dictionary version: 480"

Tallet 480 varierer, ser også 450 og 470 avhengig av hvilke ordbøker jeg prøver å importere. Kjører windows-versjon 4.8 av Clue og mistenker at jeg prøver å importere for gamle ordbøker.

Noen workaround for dette?
medlem i 170 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav tendilenz » fre 12.03.2010 10:56

Prøvde også ordbøkene fra versjon 8.2, men fikk samme feilmelding:
"Unknown dictionary version: 820"

Så da fjernet jeg versjon 10.5+ av iClue og installerte den eldre 10.4 (Old and unmaintained). Da funket det endelig. Puh!
medlem i 170 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav Magnusmags » man 07.06.2010 16:01

Hei! dette var knall du laga til, men når jeg skal opne linker bare klikker det, hvorfor?
medlem i 170 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav Magnusmags » lør 12.06.2010 19:45

hei! dette programmet trenger jeg stort, men når jeg trykker på linken bli det bare stående lenge uten at noe sjer! hvet du hva jeg skal gjøre??
medlem i 170 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav erlende » lør 01.01.2011 22:54

Evig takk til utvikler for dette programmet! Har lengtet LENGE etter nettopp just dette! :-D

Til folket som evt. måtte slite litt med å få det installert, for det gjorde jeg óg:
1) Det er ikke kun .DAT-filene som skal importeres, det er .IDX-filene óg!
1.2) Dette gjøres ved å kopiere over på mac'en både .DAT-filene og .IDX-filene!
1.3) Når du så skal importere filene, velger du kun .DAT-filene, så vil .IDX følge med automatisk!

Igjen, evig takk til utvikler! :-D
medlem i 193 måneder
 


Forrige

Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron