iClue - Clue-ordbøker på OS X

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav AndreasBS » tor 21.02.2008 20:23

Ja, det var igrunn det jeg lurte på, men slutter de å virke? Jeg kan få en gratis kopi på skolen med studentlisens. Kan jeg bare importere disse på nytt etter 30 dager er godt med demoversjonen?

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav convak » tor 21.02.2008 23:58

hsorbo skrev:convak:
Rart, hvilken versjon av clue er disse ordbøkene fra? det er kun clnono.dat som funker?

- Håvard


Clue.v6.4

ja det er kun clnono.dat som fungerer. Etter at jeg la den inn skifta navnet til store bokstaver.

Nå starter ikke iclue opp engang hvis jeg har de andre listene inne.

I Library/Application Support/iClue - mappen min ser det ut som dette:
Bilde

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav hsorbo » fre 22.02.2008 0:41

Har dette fungert tidligere på Tiger, men som slutta å virke når du fikk leopard?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav convak » fre 22.02.2008 9:44

hsorbo skrev:Har dette fungert tidligere på Tiger, men som slutta å virke når du fikk leopard?

Jeg fant iClue først igår.. :)

Jeg sammenlignet norsk-norsk ordlisten min i clue med den i iclue. Dette er den eneste listen som virker, men jeg la merke til at første ordet "a battuta" bare finnes i clue.
Bilde

De andre listene,feks. norsk-norsk medisinsk, blir kryptisk tekst
Bilde

og hvis jeg scroller litt ned klikker iClue.
Bilde

Ordlistene virker i windows. Jeg har prøvd å kopiere ordlistene både fra installasjonsfilen (som jeg har på minnepinne) og fra den ferdig installerte versjonen jeg har i windows (kopiert over fra parallels desktop)

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav Macdigger » fre 22.02.2008 10:28

Hei!

Kanskje et dumt spørsmål, men er ganske ny på mac - håper dere tåler det ;)

Jeg lastet ned iclue på en windows maskin, for så å flytte over dette til en mac, ved hjelp av en minnepenn. Når jeg har det på mac, står det i veiledningen her på siden at man bare skal gå inn i iclue, og deretter importere...men hvordan kommer jeg inn i iclue...prøvde å åpne noen av de filene, men får enten bare opp textedit, eller så får jeg opp "velg et program for denne filtyepen"...kan noen hjelpe meg å komme videre?

Dette er vanvittig mye hjelp i forhold til skole og sånn, så supert om noen kunne hjelpt meg til å få clue til å funke :D


Tuuusen takk!!
medlem i 195 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav hsorbo » ons 27.02.2008 18:15

For å være på den sikre siden. Dere kopierer ordbøkene fra den installerte plasseringen? Altså ikke fra installasjon-disken/mappen.

Dere ser, clue gjør noe under installasjon med disse filene.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav convak » tor 28.02.2008 13:06

hsorbo skrev:For å være på den sikre siden. Dere kopierer ordbøkene fra den installerte plasseringen? Altså ikke fra installasjon-disken/mappen.

Dere ser, clue gjør noe under installasjon med disse filene.


Det kan hende at jeg har rota og gjort en feil der. Sikkert det som har skjedd. Nå fikk jeg det uansett til med ordlister fra versjon 7 av clue.

Kommer til å bruke iclue mye, takk for hjelpen!

edit:
Fremdeles mangler det første oppslagsordet i iclue i forhold til på clue.. :)

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav Lacroix » tor 28.02.2008 20:15

Har jeg skjønnt det riktig, man har Clue i windows, og kan bruke de samme .DAT filene på Mac og Iclue, bare kopierer de over ?

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav hsorbo » tor 28.02.2008 20:26

ja, du må importere dem dog til iClue, siden jeg ikke har reversert index-filene til clue ferdig. Så du bare trykker eple+i i iclue og velger dem. står litt på prosjektsida om hvordan en gjør det.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav Lacroix » tor 28.02.2008 20:36

hsorbo skrev:ja, du må importere dem dog til iClue, siden jeg ikke har reversert index-filene til clue ferdig. Så du bare trykker eple+i i iclue og velger dem. står litt på prosjektsida om hvordan en gjør det.


Takker for raskt svar :-) Min hovedgrunn til å ha tilgang til windows var Clue, men nå slipper jeg det, takket være Iclue ;)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav musicfreak » tir 04.03.2008 2:43

Hvorfor betale dyre dommer for en nedlastbar ordbok når du kan bruke http://www.easytrans.org sin engelsk-spanske-norske online ordbok.
;)
medlem i 192 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav hsorbo » tir 04.03.2008 3:04

Clue er for personer som trenger omfattende ordbøker. Spesielt bra er de på medisin, matematiske-begreper, økonomi og jus.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav Bjornagain » tir 11.03.2008 12:42

http://www.ordsiden.no (gratis ordbok, leksikon, norsk-engelsk-latin +++) finner dere en del medisinsk, matematisk, økonomisk og juridisk terminologi. I tillegg til mye annet (kjemi, biologi, husbygging, maritimt, mmm.). Versjon beta, så den vil bli mye bedre i løpet av våren.
medlem i 192 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav TopDog » tir 11.03.2008 15:37

Ordsiden var en god ide, men når et oppslag tar ca. 20 sekunder blir det for tregt til at man kan jobbe effektivt... Jeg holder fortsatt en knapp på iClue ;)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: iClue - Clue-ordbøker på OS X

Innleggav Bjornagain » tir 11.03.2008 16:12

Takker for tilbakemelding. Er helt enig, og det å gjøre den raskere er øverst på to-do-listen for ordsiden.no. Problemet er alle de andre to-do-listene (må bl.a. tjene penger...), men jeg regner med det er på plass i løpet av mars/april.
medlem i 192 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron