iClue - Clue-ordbøker på OS X

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Innleggav arveT » man 09.04.2007 17:41

veparma skrev:"Choose import from the file menu. Find your windows-clue-folder and select the .DAT files, hit open."

Her datt jeg av... Kan noen forklare?


du må finne Clue mappen på windowsmaskinen der Clue er installert. Den ligger vanlig i C: --> Programfiler ("Program files" hvis engelsk Win) --> Clue, også kopierer du alle filer som har filendelsen .dat over på en minnepinne eller brenner de ut på en CD, og putter pinnen/CDen i macen, og importerer filene ved å åpne iClue i OS X og velge file--> import (cmd+i)
Dette er datafilene som inneholder de forskjellige ordbøkene (så vidt jeg har forstått)

Til trådstarter: Takker for flott og sårt savnet program, funker relativt stabilt her (PB G4)
Men det eneste er at ordbøkene jeg får opp, og navnet i rullegardinen ikke stemmer over ens. Norsk-Engelsk er blitt spansk-engelsk osv...
Har du/ noen andre et tips til hvordan jeg kan fikse dette, eller må det fikses i neste oppdatering?
Sist endret av arveT den man 09.04.2007 19:40, endret 1 gang
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Lillefix » man 09.04.2007 17:48

Ingen som kune lastet opp disse .dat-fillene da?
Slik at vi som er pure mac kan ta nytte av dette programmet

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav veparma » man 09.04.2007 17:51

Problemet er at jeg søker gjennom hele systemet (parallels) på ordet "clue", finner ingenting. Da antar jeg det må lastes ned noe?
medlem i 223 måneder
 

Innleggav arveT » man 09.04.2007 17:55

clue er et kjøpe program for windows...
clue.no
koster 950kr for studentlisens...
det kan lastes ned gratis trail på nettsidene for de som vil prøve først
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Øysteinh » man 09.04.2007 18:03

Lillefix skrev:Ingen som kune lastet opp disse .dat-fillene da?
Slik at vi som er pure mac kan ta nytte av dette programmet


Som arveT skriver er dette et program man må kjøpe. Nærmere bestemt er det disse .dat filene, som i praksis er selve ordbøkene som koster penger.

iClue er altså kun programmet som kan lese disse filene, og derfor må du altså kjøpe programpakken for windows for å ha en lovlig versjon.

Svaret er altså: Nei, fordi warez = smekk.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav ArneArts » man 09.04.2007 18:03

Dette var utrolig kult! På orakeltjenesten på NTNU kommer det stadig vekk folk innom som lurer på om vi har Clue til mac. Godt jobba!

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav veparma » man 09.04.2007 18:48

Takk arveT! Fikk det til nå :-)

Dette var kult, hsorbo!
medlem i 223 måneder
 

Innleggav larse » man 09.04.2007 19:03

Veldig bra program dette her !

(Dette er et tiltak Clue selv burde ha gjennomført for veldig lenge siden.)

Har benyttet Clue på mac ved hjelp av VirtualPC til nå, men det bruker jo mye lengre tid til å starte opp.

iClue fungerer utmerket, og nå tror jeg at VirtualPC kanskje kan fjernes fra iMacen min; iMac G5 1,8 - 10.4.9.

:-)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Sune » man 09.04.2007 19:16

Vil slenge meg på og si tusen takk til utvikler.
Dette er noe jeg virkelig har savnet, genialt tiltak :-)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Lillefix » man 09.04.2007 19:35

Øysteinh skrev:
Lillefix skrev:Ingen som kune lastet opp disse .dat-fillene da?
Slik at vi som er pure mac kan ta nytte av dette programmet


Som arveT skriver er dette et program man må kjøpe. Nærmere bestemt er det disse .dat filene, som i praksis er selve ordbøkene som koster penger.

iClue er altså kun programmet som kan lese disse filene, og derfor må du altså kjøpe programpakken for windows for å ha en lovlig versjon.

Svaret er altså: Nei, fordi warez = smekk.

Oyh, sorry. Visste ikke at det var ett program du måtte betale for... jaja...

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav simenn » man 09.04.2007 20:20

Stor stor takk til programutvikleren. Har måttet bruke Crossover til nå, svært tungvint da den ikke skriver æ ø å.
Supert tiltak!
medlem i 212 måneder
 

Innleggav hsorbo » man 09.04.2007 21:36

Hei alle, så kult at dere liker programmet. Det er veldig gøy å få feedback på at det du gjør faktisk hjelper noen :)

Jeg skal prøve å fikse de tingene som irriterer dere mest.

Det jeg har sett en del på å få integrert clue inni de innebygde ordbøkene i 10.4 (hvor fett hadde det ikke vært å fått opp clue-oversettelse når en holdt musen over ett ord og trykte ctrl+shit+d?). Hvis jeg får til det slipper jeg egentlig å lage klient og dashboard-widget.

ArneArts skrev:Dette var utrolig kult! På orakeltjenesten på NTNU kommer det stadig vekk folk innom som lurer på om vi har Clue til mac. Godt jobba!


Fett, da kan du jo prakke det på dem :) Jobber du der?

- Håvard

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Feil ved inntasting av å + Cross Over +

Innleggav soppel » man 09.04.2007 22:13

Flott app. Men når jeg skriver bokstaven å i søkefeltet havner jeg på starten av æ. Funker altså med æ og ø, men ikke å. Hvorfor det?
Ellers så er dette programmet knall, integrering med innebygde dictonaries ville jeg betalt deg 50,- for. Dersom du lager dette som shareware kan det hende du får inn noen kroner. Vi Mac-folk er jo redelige når det lages fine ting til Mac.
Ellers er det jo no prob å hente Clue-filene fra Cross Over mappen.

Cross Over
For de som bruker Cross Over så kan du få den til å funke med norske bokstaver. Sjekk From http://www.codeweavers.com/support/docs ... leshooting
Se punkt 9.1.2.8

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav hsorbo » man 09.04.2007 22:19

arveT skrev:
veparma skrev:"Choose import from the file menu. Find your windows-clue-folder and select the .DAT files, hit open."

Her datt jeg av... Kan noen forklare?


du må finne Clue mappen på windowsmaskinen der Clue er installert. Den ligger vanlig i C: --> Programfiler ("Program files" hvis engelsk Win) --> Clue, også kopierer du alle filer som har filendelsen .dat over på en minnepinne eller brenner de ut på en CD, og putter pinnen/CDen i macen, og importerer filene ved å åpne iClue i OS X og velge file--> import (cmd+i)
Dette er datafilene som inneholder de forskjellige ordbøkene (så vidt jeg har forstått)

Til trådstarter: Takker for flott og sårt savnet program, funker relativt stabilt her (PB G4)
Men det eneste er at ordbøkene jeg får opp, og navnet i rullegardinen ikke stemmer over ens. Norsk-Engelsk er blitt spansk-engelsk osv...
Har du/ noen andre et tips til hvordan jeg kan fikse dette, eller må det fikses i neste oppdatering?



Hei Arve, det problemet ditt må vi få en slutt på! Jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer. Er det uoverenstemmelse med alle i listen, eller bare noen?
Du kan jo alltids prøve å slette filene som ligger i
HJEMMEKATALOG/Library/Application Support/iClue
og ta en ny import. (ps. lukk iClue først, ellers tipper jeg det eksploderer :P ) Hvis det ikke løser problemet må du gjerne kontakte meg på mail hsorbo@gmail.com.

soppel skrev:Flott app. Men når jeg skriver bokstaven å i søkefeltet havner jeg på starten av æ. Funker altså med æ og ø, men ikke å. Hvorfor det?
Ellers så er dette programmet knall, integrering med innebygde dictonaries ville jeg betalt deg 50,- for. Dersom du lager dette som shareware kan det hende du får inn noen kroner. Vi Mac-folk er jo redelige når det lages fine ting til Mac.
Ellers er det jo no prob å hente Clue-filene fra Cross Over mappen.

Cross Over
For de som bruker Cross Over så kan du få den til å funke med norske bokstaver. Sjekk From http://www.codeweavers.com/support/docs ... leshooting
Se punkt 9.1.2.8


Haha, det vet jeg ikke :) Bugen er notert, takk!

Når det gjelder den innebygde ordboken så kommer jeg, _hvis_ jeg får det til, ikke til å ta penger for det. Dette gjør jeg bare fordi at en ikke skal være låst til windows.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav iRoger » man 09.04.2007 22:55

Fantastisk!! Har savnet Clue helt siden jeg switchet fra Windows, og lurt på hvorfor ikke det har vært laget til Mac. Og syns ikke TriTrans er like bra. Takk til utvikler (flowers) Men som nevnt over får eg heller ikkje opp ord som begynner med "å"..

(En widget hadde toppet hele driten.. ;) :D )

Igjen, takker og bukker! :)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron