Registrere seg som betalt medlem av apple developer

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Registrere seg som betalt medlem av apple developer

Innleggav T.S » tir 05.04.2011 13:20

Hei,

Har holdt på en stund nå å teste ut xcode og lest det jeg har kommet over. Har så langt greid meg med gratis medlemskap, men ønsker nå å ta steget litt videre.

Holder derfor på å registrere meg som betalt medlem, i første omgang for å få testet og brukt det jeg lager på iPhone eller iPad. Senere for å se om det er mulig å tjene noe på det.

Det jeg lurer på er.

1. Ser at Apple anbefaler å registere en ny konto for inntekts formål. Gjelder dette også til ”amatører” eller privatpersoner? Er det noen som bruker samme konto til å handle på iTunes som de er registrert med?

2. Kan jeg registrere meg som privatperson eller må man da først registrere som enkelts mann foretak og hva skjer dersom jeg får en inntekt derfra?

3. Dersom inntekt overskrider en viss sum så blir man vel mva pliktig og da må man vel være registrert i Brønnøysund registeret? Hvordan er det da med regnskap og innmelding til kemner?

4. Bør man ha en egen bankkonto koblet opp mot Apple?

Dersom det er noen som er registrert developer, samt har hatt inntekt herfra som kan skrive noe så hadde det vært flott.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Registrere seg som betalt medlem av apple developer

Innleggav Imhotep » fre 16.03.2012 0:31

Lurer på punkt 3.
Og en annen ting, når medlems året er over (man betaler da ikke for et nytt medlemskap som developer), tjener man fortsatt penger på de app som man har lagt ut for salgs?
medlem i 171 måneder
 

Re: Registrere seg som betalt medlem av apple developer

Innleggav Imhotep » ons 28.03.2012 9:23

Noen som kan svare på spm over?
medlem i 171 måneder
 

Re: Registrere seg som betalt medlem av apple developer

Innleggav Larsaronen » ons 28.03.2012 10:13

Appene blir fjernet fra app store dersom du ikke betaler..
medlem i 203 måneder
 


Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere