Nytt app prosjekt, trenger innspill

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Nytt app prosjekt, trenger innspill

Innleggav shorty87 » tir 09.09.2014 15:26

Har planer om å sette sammen en app helt uten noen erfaring på området. Har en følelse av at dette blir et langvarig prosjekt:p

Jeg har i mange år jobbet med mat og drikke, og har over tid endt opp med en ganske stor database over vin, øl og brennevin. Dette tenkte jeg å prøve å få over i app form. Selve layouten kan vel gjøres ganske enkelt med tableview i xcode, og hvis jeg ønsket en helt enkel variant kunne jeg vel brukt NSXMLparser til å få excel databasene mine over i listeform i appen. Jeg ønsker derimot å lage en litt mer avansert variant.
Se bilder for å få et inntrykk av hva jeg ønsker å få til. Det er først og fremst produktsiden og favorittsystemet jeg lurer på hvordan man får til, og da mener jeg vel egentlig alle elementer rundt dette. Er selvfølgelig fullt klar over at google is your friend når det gjelder sånt, men gjør et forsøk på å ta noen snarveier her. Så dersom noen har tips til hvordan jeg skal få til ett eller flere av de aktuelle elementene, eller evt har konkrete guider til dette, så hadde jeg satt stor pris på den hjelp jeg kan få. Blir som sagt et ganske omfattende prosjekt, da databasene mine pr i dag inneholder over 17000 produkter. Dette er bare noe jeg kommer til å holde på med på hobbybasis for å se hva jeg kan få til.

Tar gjerne også imot navneforslag dersom noen har noen på lur :)

Bilde
Bilde
medlem i 114 måneder
 

Re: Nytt app prosjekt, trenger innspill

Innleggav Jørnan » tor 11.09.2014 7:39

Dette høres spennende ut! UITableView er nok en god løsning for å liste opp ting, ja. Anbefaler deg å ta en titt på CoreData. Hvis du legger inn all drikken i CoreData så kan du vise dem i UITableView veldig enkelt (stikkordet er CoreDataTableViewController, som Stanford har laget et godt eksempel på). Med CoreData kan du da også lagre notater, favoritter, vurderinger osv på en enkel måte.

Du skriver at du er ny på iOS-utvikling, men har du erfaring med andre platformer tidligere? Lykke til med prosjektet :-)
medlem i 177 måneder
 


Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron