Lyst å hjelpe oss fattige? :D (LØST)

Kategori overført fra Linux1

Lyst å hjelpe oss fattige? :D (LØST)

Innleggav LuiGi » tir 04.07.2006 2:36

Jeg og en del folk spiller for en klan som heter i4L (CSS klan)

Det jeg er på utkikk etter er noen ferdige løsninger som har dette her som eventuelle moduler:


-Galleri
-Medlem info
-Forum
-Stilling på avsluttette klan kamper
-Admin panel (slik at det er lett å redigere framsiden(legge til nyheter))
---
No kommer jeg ikke på noe mere i farten, men dette må helst være en gratis løsning, så om noen har no slikt liggene som du/dere bare har og bruker plass på pc`en din, gi meg ett hint er du/dere snill

Ja, hadde jeg kunne kodet, laget design selv, så hadde siden vært oppe for lenge siden

http://itsgaming.org/ vist du tar en titt på denne siden, ser du noe lignende jeg er på utkikk etter.
Har snakket med egeren av hjemmesiden, og han kunne selge, men siden pengboken er tom, så står vi der uten noe side så lenge
Sist endret av LuiGi den søn 09.07.2006 0:21, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Chris » tir 04.07.2006 9:20

Nå vil jeg tro at det er mulig å lage en relativt enkel side med php/CSS som ligner på its.gaming. Eller du kan bruke et av de mange gratis cms fra http://www.opensourcecms.com/

Anbefaler deg å ta en titt på hva som ligger der (demo tilgjengelig for alle), og teste de du liker. Ved hjelp av litt CSS/kode h4xore kan du sikkert få det til å se likt ut (hvis det var målet).

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav linux » tir 04.07.2006 12:47

.............................
Sist endret av linux den lør 10.11.2007 15:21, endret 1 gang

Erfaren
medlem i 217 måneder
 

Innleggav LuiGi » tir 04.07.2006 19:59

ja jeg vet om den siden der, og ikke noe så ut som jeg vil ha det..
Hadde jeg i det heletatt kunnet CSS/PHP/MySQL selv, så hadde en slik side vært oppe for lenge siden...

Prøvde å finne "moduler" til forskjellige CMS løsninger også, men fant ikke det jeg var ute etter..

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav olear » tir 04.07.2006 20:16

Joomla med følgende extensions:

Gallery:
- Zoom gallery
- Gallery2 Bridge

Community:
- Community Builder

Forum:
- Joomlaboard
- SMF Bridge
- phpBB Bridge

Clan:
- Serverstat

(sikkert en del andre også, men det var disse jeg kom på i farten)

Alle extensions kan lastes ned fra http://extensions.joomla.org

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav ak » tir 04.07.2006 23:45

Rule of thumb: Minimer antall moduler, spesielt de som ikke er offisielle prosjekter (dvs. du må gå til en egen website). Velg det CMS som har støtte for de to eller tre viktigste tingene og begynn med de. Om du bare har en nyhetsside og et forum til å begynne med er det helt greit, det finnes alt for mange sider som sier "coming soon".

Nå er det jo snakk om siden for et helt lag, så du trenger jo ikke gjøre alt alene? Det er jo ikke snakk om penger ("fattige"), men å investere tid til å lære seg dette. Mesteparten av timene investeres etter at siden er lansert.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav LuiGi » fre 07.07.2006 2:53

olear skrev:Joomla med følgende extensions:

Clan:
- Serverstat


Dette var ikke det jeg var ute etter, det jeg var ute etter er en mulighet for å legge ut slikre tall selv..
Lik som dette her feks :
Kode: Merk alt
Linux1 NOR vs Mac1 NOR = 100 - 0


Bare noe så enkelt ja :P

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

gratis og enkel websider

Innleggav dajomu » fre 07.07.2006 10:17

hva med pages.google.com?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: gratis og enkel websider

Innleggav LuiGi » fre 07.07.2006 16:11

dajomu skrev:hva med pages.google.com?


jeg har ikke noe Gmail konto til å se på dette jeg..

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

kan du ikke bare opprette en da?

Innleggav dajomu » fre 07.07.2006 16:31

husker ikke helt om en må ha invitasjon lenger for å få gmail, men det kan jeg fikse.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: kan du ikke bare opprette en da?

Innleggav LuiGi » fre 07.07.2006 17:51

dajomu skrev:husker ikke helt om en må ha invitasjon lenger for å få gmail, men det kan jeg fikse.


Men hva er det jeg finner på denne siden egentligen?
Hadde noen klart å lage en "modul" for eventuelt Joomla, så hadde problemet vært mye lettere :D

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

du finner...

Innleggav dajomu » fre 07.07.2006 23:10

Du kan opprette en side ved pek og klikk. opprette artikler, legg inn bilder, etc.
Den er egentlig veldig bra, men har sine begrensinger. Den er jo gratis så du taper ikke noe på å prøve.

Edit: http://tamspalm.tamoggemon.com/2006/03/29/google-page-creator-review/

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav LuiGi » lør 08.07.2006 1:29

blir utprøving på joomla no tror jeg, så får jeg prøve å finne noe anet på andre forumsider heller..

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

joomla

Innleggav dajomu » lør 08.07.2006 9:46

Jeg bruker joomla, men er ikke fornøyd i det hele tatt. Den er alt for tungvindt å bruke. Jeg ville ha forsøkt med Drupal istedet.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: joomla

Innleggav LuiGi » lør 08.07.2006 13:29

dajomu skrev:Jeg bruker joomla, men er ikke fornøyd i det hele tatt. Den er alt for tungvindt å bruke. Jeg ville ha forsøkt med Drupal istedet.


Jeg bruker drupal på min egen løsning som hjemmeside, og liker ikke systemet selv der, ja joomla/mambo var litt tunge etter min mening også. men det er vell også en vanesak. Men dette er ikke det som er spm mitt, spm mitt ligger forsatt om noen kan hjelpe meg å lage en slik "modul"..??

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Neste

Returner til Utvikling i Linux



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]