JAVA - Missing libraries (Ubuntu)

Kategori overført fra Linux1

JAVA - Missing libraries (Ubuntu)

Innleggav tuxers » søn 20.08.2006 18:57

Hei, jeg skal programmere i JAVA på studiene mine, og trenger JAVA til å fungere på min laptop (ubuntu dapper drake). Lastet ned J2EE 1.4 SDK fra SUN.com

Kode: Merk alt
chmod +x j2eesdk-1_4_03-linux.bin

Kode: Merk alt
sudo ./j2eesdk-1_4_03-linux.bin

Kode: Merk alt
./j2eesdk-1_4_03-linux.bin: error while loading shared libraries: libstdc++-libc6.2-2.so.3: cannot open shared object file: No such file or directory


Noen guruer som kan hjelpe?
Har søkt mye på google om emnet og det eneste jeg blir er frustrert :-P
Like før jeg laster ned en 3 DVD Debian Etch installasjon for å sikre at jeg har ALT o_O
(men da må jeg kjøpe meg DVD-R og lære meg Debian + sette det opp, hehe)
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Roberth » søn 20.08.2006 19:03

libstdc++-libc6.2-2

Søk i synaptic etter lignende pakker ser tydeligvis ut som du mangler noen avhengigheter.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

libstdc++

Innleggav redraven » søn 20.08.2006 21:34

Hei

Er du sikker på at det er J2EE versjonen du trenger og ikke bare J2SE i stedet? Jeg er ikke sikker, men J2EE tror er er litt krevende å installere, krever database, web-server etc...

Hvis det er grunnleggende Java programmering du skal lære deg er J2SE i grunnen riktig pakke for deg.

Du kan jo ta en kikk på denne siden jeg har skrevet for installasjon av java på linux, den er foreløpig bare kladd, masse skrveleifer og sånn :-[, men håper på å gjøre finish på den snart ( i morgen kveld kanskje....).

http://redraven.info/index.php?page=java_on_ubuntu

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav fdoving » søn 20.08.2006 23:12

Hei.

Anbefaler at du følger denne istedefor:
https://help.ubuntu.com/community/Java

- Frode
medlem i 226 måneder
 

Innleggav tuxers » man 21.08.2006 1:52

Takk for alle svar. Prøvde å se på dette med J2SE, men endte opp med å følge linken til fdoving. måtte bare enable multiverse repositories, så fikk jeg installert sun-java5-jdk... Det fungerer :-D :bitchin:
medlem i 211 måneder
 


Returner til Utvikling i Linux



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]