Programmeringsspråk for nybegynnere.

Kategori overført fra Linux1

Det ultimate språk for en nybegynner

Java
13
30%
C
1
2%
C++
7
16%
(Visual) Basic
2
5%
PHP
4
9%
Perl
4
9%
Python
9
21%
C#
0
Ingen stemmer
Javascript
1
2%
Delphi
2
5%
 
Antall stemmer : 43

Innleggav trondd » ons 13.09.2006 11:39

Som nevnt tidligere så er lista hentet fra http://www.tiobe.com/tpci.htm

Videre så er ikke RealBASIC så langt jeg kan se fri programvare (Dette gjelder flere av kandidatene på lista, men allikevell) og så anser jeg ikke Basic for å være et programmeringsspråk det er verdt å bruke for mye krefter på. Til slutt så vil jeg bare si at programmering av grafiske grensesnitt bare er en liten del av programmeringskunnskapen, og ofte veldig spesifikt for en enkelt "verktøyskasse".

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav tuxers » ons 13.09.2006 16:53

jtopland skrev:De skolene som bruker Java som første programmeringspråk bruker ikke OOP i starten. Studentene godtar at startmetoden er slik som den er, men lærer ikke å forstå den da. De konsentrérer seg bare om løkker, metoder og enkle klasser for å lese inn fra tastaturet.

Jeg tar INF1000 på UiO dette semesteret, og dette stemmer til punkt og prikke. Vi startet rett på Java og læreboken vår heter "Rett på Java", så jeg stemte Java :-P
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Are » søn 24.09.2006 15:09

Jeg stemte PHP.

Av den enkle grunn at jeg synes lett tilgang til informasjon er viktig for en nybegynner. Og PHP har helt klart en stor brukermasse, og dermed mye informasjon tilgjengelig.
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Stigo » man 27.11.2006 18:18

jeg synes at Visual basic er de mest Nybegynner Programeringen, fordi oppbygningen og programerings språket er veldi enkelt. og du lærer det ganske fort ,og du ser hvordan ting henger i sammen. jeg vil ambefale dette på de meste får folk som aldrigg har progamert før.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav dexx » lør 02.12.2006 22:10

Jeg kan ikke svare, Ruby er ikke på lista :(
medlem i 235 måneder
 

Forrige

Returner til Utvikling i Linux



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]