PHP GJESTEBOK

Kategori overført fra Linux1

PHP GJESTEBOK

Innleggav Kayser Söse » man 09.10.2006 23:54

Kanskje dette er feil sted, men jeg prøver likevel.

Holder på å sette opp en gjestebok på hjemmesiden min.
Har opprettet en database i på freesql.org, men admin-funskjonen til siden er nede.

Dette gjør at jeg ikke får opprettet de nødvendige tabeller som trengs for at gjesteboken skal funke.

Noen som vet om andre nettsteder hvor man kan opprette en database som skal kobles opp mot php.
medlem i 212 måneder
 

Innleggav ak » tir 10.10.2006 3:38

http://www.free-webhosts.com/free-mysql-database.php

Jeg regner med at du maa legge siden paa serverne deres (det er ikke vanlig aa ha MySQL tilgjengelig fra eksterne maskiner), og jeg ville ikke forventet mye. Vil anbefale aa betale for en slik tjeneste eller sette opp selv.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav tidemann » tir 10.10.2006 19:22

eksterne databaser er tull. Hvertfal hvis du bruker den med et dynamisk PHP-script som henter/endrer verdier hele tiden...

kjør en selv, det er ikke vanskelig.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Kayser Söse » tir 10.10.2006 22:09

OK.

Hvordan gjør man det enklest? Er det Oracle man bruker, eller finnes det andre måter. Kan litt SQL.
medlem i 212 måneder
 

Innleggav TheHand » tir 10.10.2006 22:26

Det finnes en rekke databaser tilgjengelig, for en helt enkel gjestebok vil sikkert sqlite holde i massevis.
Ellers kan du se på mysql og postgresql.
medlem i 232 måneder
 

Innleggav ak » tir 10.10.2006 22:49

Hvis du kun skal kjøre en liten gjestebok, tror jeg at jeg ville vurdert å lett etter gjestebøker som IKKE bruker SQL. Å installere SQL for kun å bruke den til en gjestebok er vel litt som å skyte spurv med kanoner?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav tidemann » ons 11.10.2006 15:35

Hehe. Letteste hadde vært en tekstfil-basert gjestebok... bare søk på hotscripts.com e.l. Allikevel er databaser utrolig kjekt til mange andre ting som du kanskje vil implementere senere.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 


Returner til Utvikling i Linux



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]