Inkludere .asp-side i Drupal. Er det mulig?

Kategori overført fra Linux1

Inkludere .asp-side i Drupal. Er det mulig?

Innleggav Bo » man 12.02.2007 20:07

Kjører Drupal på en side for en klubb. Tidligere var sidene deres på en MS IIS-server, men nå har vi fått satt opp egen med et litt bedre OS på ;)

Problemet er et system for påmelding til events som fremdeles kjører på den gamle serveren, og er skrevet i .asp, som vi ikke har fått laget på nytt i php.
Så jeg lurte på om det var mulig å "implementere" det i Dupal på ett eller annet vis sånn at de kjøres fra den gamle serveren men vil se ut som de kjøres fra samme sted som drupal. På en måte å hotlinke hele siden inn i drupal.
Uten at jeg har testa det så tror jeg joomla har den funksjonen jeg er ute etter i den såkalte "wrapper" delen.

Noen som kjenner PHP og/eller Drupal såpass at de skjønner hva jeg vil?
medlem i 221 måneder
 

Innleggav olear » man 12.02.2007 20:32

Kan dessverre ikke så mye med Drupal, men du kan jo opprette en statisk side med asp-scriptet inni en IFRAME.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav ak » man 12.02.2007 21:06

IFRAME høres fornuftig ut, jeg tror ikke det finnes noen særlig annen måte å gjøre det på.

Ellers vil jeg nevnte at ASP2PHP fungerte bra sist jeg testet det (lenge siden): http://asp2php.naken.cc/

Men selv da så får du ikke lagt det inn i Drupal på noen enkel måte, med mindre koden er helt fri for ting som gjøres i HTTP headeren (cookies osv).

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Bo » tir 13.02.2007 0:41

Prøvde med en IFRAME som olear foreslo, men det virket ikke særlig tilfredsstillende. Siden ble plassert i en altfor liten boks med scrollelinjer, selv om jeg eksperimenterte litt med width og height.

Kunne tenkt meg å få siden til å "fylle ut" omtrent som PhpBB gjør her. Men da må det kanskje lages som en modul? Eller?

Så fram til neste gang det blir bruk for systemet så får en kjøre på ekstern server/adresse og prøve å lære seg php og lage systemet på nytt. Blir vel vanskelig og bli kvitt access-databasen før det er gjort uansett.

Takk for hjelpen så langt :)
medlem i 221 måneder
 

Innleggav ak » tir 13.02.2007 0:44

Det du ser her er vanlig phpBB med øverste del av templaten laget likt som Drupal-templaten, alt som minner om integrasjon av brukergrensesnittet er mod_rewrite triks.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Bo » tir 13.02.2007 0:59

Det hørtes en smule avansert ut for meg foreløpig. (mod_rewrite triks)
Får se på hva slags løsning man prøver på etterhvert.

Takker!
medlem i 221 måneder
 


Returner til Utvikling i Linux



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]