Sertifisering LPI 1 og LPI 2 + EZ

Kategori overført fra Linux1

Sertifisering LPI 1 og LPI 2 + EZ

Innleggav omaha » tir 29.01.2008 23:16

Hei,

Jeg har par spørsmål til de av dere som får salt til grøten fra Linux:

Kursing og sertifisering - LPI 1 og 2:
Går man på trynet under sertifisering dersom man ikke har driftet nettverk/servere i pro-kapasitet på forhånd?

Leverandører:
Hvem i Norge duger på slik kursing + PHP + MySQL? Har PHP / MySQL sertifiseringen noen verdi?

EZpublishing:
Duger eZ Publish Developer Basics kurset til noe, og har sertifiseringen noen verdi?
medlem i 204 måneder
 

Re: Sertifisering LPI 1 og LPI 2 + EZ

Innleggav gab » ons 30.01.2008 10:09

LPI 1 er gjennomførbart hvis du har tukla med Linux noen år, eller kurset deg intensivt opp. Ikke noe uber geek ting, men det holder ikke å bare kunne installere din favoritt distro på en desktop ... Etter all sannsynlighet får du spørsmål som en "fersking| ikke ville drømme om, spørsmål relatert til både 2.2.X og 2.4.X kjerne og HW-problematikk på alder med Pentium er ikke uvanlig. LPI 2 er mer server orientert, men på ingen måte lettere.

Jeg tok LPI 1 i 2006, og prøvde meg på LPI 2 i høst ... men det gikk ikke, får lese meg litt opp å prøve på nytt :bitchin:

Ellers kan jeg anbefale Linpro [url]linpro.no/kurs[/url] hvis du vil kurse deg opp.
medlem i 235 måneder
 

Re: Sertifisering LPI 1 og LPI 2 + EZ

Innleggav omaha » fre 01.02.2008 13:27

Hei,

Jeg husker ikke helt når jeg begynte med Linux, det var med en av Suse 8.x pro utgavene. Har satt opp servere med lampp / EZ / Joomla / Oracle / Sles og Open Enterprise server privat for ren eksperimentering på et temmelig basalt nivå. Men ettersom basiskunnskapene nok vil få enhver som arbeider med dette til å dra på smilebåndet trengs det nok reell kompetanseheving. Skal sjekke ut Linpro og et par andre 8-)
medlem i 204 måneder
 


Returner til Utvikling i Linux



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron