Linux til skoler

Kategori overført fra Linux1

Linux til skoler

Innleggav A7312 » tor 25.10.2012 15:57

Jeg er en enkel elev med stor interesse for Linux Ubuntu. Det har sikkert vært forumposter om dette før men jeg vil bare få dette ut.

Som jeg har sett i det siste bruker de fleste skoler fortsatt windows XP. Å jeg har og spurt IT folka om hvorfor å de sier det er fordi sikkerheten på XP er mye bedre en de nye versjonene av windows. Jeg fikk ikke spurt men jeg har tenkt, hvorfor ikke linux? Det jeg tror selv er at de enten har aldri tenkt på det eller de har ingen erfaring med å kjøre linux. Det vil jeg gjerne forandre på siden de har brukt det samme operativsystemet på min skole i over 10 år nå og det er heller ikke særlig bra beskyttelse på det. Så jeg ber utviklere og vanlige folk med interesse for linux til å tilby linux presentasjoner av f.eks ubuntu til barneskoler, ungdomsskoler og videregående skoler. Det kan neppe være så vanskelig å få overbevise lærere og IT personell til å velge et sikkert, stabilt og gratis operativsystem framfor et ustabilt, usikkert og dyrt operativsystem. Takk for meg
medlem i 137 måneder
 

Re: Linux til skoler

Innleggav K.D.G » man 02.09.2013 8:03


Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 


Returner til Utvikling i Linux



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere