Dialogboks i Script

Dialogboks i Script

Innleggav Audior » tir 24.08.2010 21:06

Har ikke brukt script før. Er det mulig å bruke script til å lage en dialogboks med alternative nye scripts ?

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Dialogboks i Script

Innleggav Brakkvatn » tir 24.08.2010 23:06

Hei.

Hvilken skripte- eller programmeringspråk tenker du på?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Dialogboks i Script

Innleggav Tertitten » ons 25.08.2010 3:36

Litt vanskelig å vite hva du tenker på og til hvilken plattform...

For å skrive script med GUI i Linux er det mange som bruker zenity... I zenity kan du fortsette/stoppe script, gå til A eller B eller C osv i scriptet ved bruk av gui input og enkel kode.

Her er en enkel og liten introduksjon til zenity: http://www.linuxjournal.com/content/mak ... dly-zenity

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Dialogboks i Script

Innleggav Audior » tor 26.08.2010 14:45

Jeg tenkte å bruke Apples Script Editor. Prøvde, men fikk bare en masse feilmeldinger.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Dialogboks i Script

Innleggav Brakkvatn » fre 27.08.2010 12:37

Hei, Audior.

Jeg tror det kan være noen her som kan hjelpe deg med skripteproblematikken din, men det er veldig viktig at du er mer spesifikk i forklaringen av problemet ditt. Å bare skrive at "det ikke virker" hjelper ikke de som muligens kan hjelpe deg.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Dialogboks i Script

Innleggav Audior » tir 31.08.2010 21:36

Jeg har laget et prosjektregnskap basert på Filemaker Pro. For å skille de forskjellige prosjektene fra hverandre må jeg for hvert nytt prosjekt kopiere programfilene mine over i en ny mappe og gi denne et nytt navn. Har programfilene i en mappe kalt "Base" på skrivebordet og ønsker disse kopiert over i en annen mappe på skrivebordet som heter "Prosjekter, inn en ny undermappe som heter f.eks. "Fasade".

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Dialogboks i Script

Innleggav Brakkvatn » ons 01.09.2010 12:48

Og når du prøvde å gjøre dette i Apple Script Editor fikk du feilmeldinger. Hvilke feilmeldinger var dette, hvordan så koden din ut, og eventuelt hvilken veiledning fulgte du da du prøvde dette?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Dialogboks i Script

Innleggav Kringon » søn 26.09.2010 12:07

Jeg kan fint lage et script for deg som gjør dette. Det er alldeles ikke vanskelig (gitt at jeg leser oppgaven riktig da ;) Bruker du f.eks Quicksilver så kan dette skje med et tastetrykk.

skal "workflowen" være noenlunde slik: ?

1. Bruker får input for å skrive navn på nytt prosjekt
2. Scriptet oppretter mappen under filstien ~/Desktop/Prosjekter/
3. Scriptet kopierer alt innholdet i mappen ~/Desktop/Base/ til mappen ~/Dekstop/Prosjekter/NavnPåNyttProsjekt

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Dialogboks i Script

Innleggav Larsaronen » man 27.09.2010 11:08

Kanskje automator kan være ett enklere alternativ for deg?
medlem i 203 måneder
 


Returner til Scripting



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]