AppleScript for å tømme Downloads mappen

AppleScript for å tømme Downloads mappen

Innleggav Kringon » lør 11.09.2010 10:15

Morn Folkens.

Jeg tenkte å lage meg et lite script der jeg kan tømme Downloadsmappen basert på Date Added.

DVS: Jeg henter opp en liten dialogboks som spør meg hvor mange dager med filer jeg vil beholde og så sletter den resten.

For øyeblikket ser scriptet slik ut:
Kode: Merk alt
repeat
   set dialogResult to (display dialog "Tast inn antall dager du vil at skal bevares" default answer "")
   try
      set antallDager to (text returned of dialogResult) as number
      
      if (class of antallDager is integer) then exit repeat
      (* if (startNumber = startNumber as integer) then
         set startNumber to startNumber as integer
         exit repeat
      end if *)
   end try
   display dialog "The starting number needs to be a valid integer!" buttons {"Enter again", "Cancel"} default button 1
end repeat
tell application "Finder"
   try
      delete (every item of folder "Downloads" of folder "JSF" of folder "Users" of disk "OS X" whose modification date is less than (((get current date) - antallDager * days)))
   end try
end tell


Dette fungerer utmerket BORTSETT FRA at den sjekker opp mot datoen da filen(e) ble modifisert og ikke lagt til folderen.

Jeg finner ikke noen "Date Added" propery for items. Hvor kan jeg få tilgang til denne? Har lest en masse på nettet (googlet) og ser at det er en read only value (noen itunes-script folk som forbanner seg over det), men kan ikke si at de refererer til HVORDAN DE FÅR TAK PÅ DEN.

Jeg er fult klar over at det er "modification date" som skal endres til et date-objekt (eller antall millisekunder...whatever AppleScript bruker) som representerer date added, men jeg er lost på hvor jeg skal få tak på den.

Kringon

PS: Dette skriptet fungerer nesten siden date added og modified date fungerer omtrent likt for nedlastede ting..., men hadde jeg kunnet få tak på den verdien som apple bruker til å sortere listen etter så ville det vært korrekt...

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Returner til Scripting



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]