Ny i scripting - trenger hjelp med følgende oppgave - hvis d

Ny i scripting - trenger hjelp med følgende oppgave - hvis d

Innleggav Newton » tor 14.11.2013 14:41

Jeg har en Bravo CD/DVD mekanisk skifter som jeg har brukt til å rippe inn alle CDene mine i iTunes. Dette blei gjort med en SW som heter Discribe.
Maskinen er en eldre versjon av disse http://www.primera.com/bravo-4100-models.html

Nå vurdere jeg å gjøre det samme med mine DVDer som snart tar opp hele boden og lurer da på følgende :

-For å manuvrere den mekaniske armen til å hente platen og legge den i skuffen og motsatt - er dette noe man kan scripte eller er det noe jeg må kontakte Primera om?

-For automatisk å starte ripping av DVDen, hvordan scripter man f.eks bruk av MacTheRipper? Er det en slags "record" funksjon som kan registrere hva man gjør manuellt og så får man scriptet eller må man programmere dette?

-Hvis man vil automatisere convertering med Handbreak til f.eks "i" devicer, kan dette skriptes også? Jeg vet man kan legge til en batch i Handbreak og bare la den stå å gå men kan dette gjøres i samme slengen er jo det kjekt.

Har ikke lagd noen ting i Automator eller noe annet språk som kan kjøres på en Mac, har kun Matlab programmerings erfaring.

Noen guruer der ute som ser på dette som lett eller lar det seg ikke gjøre ?

Thanks
N
medlem i 214 måneder
 

Returner til Scripting



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere