Hjelp med et wordpress theme

Hjelp med et wordpress theme

Innleggav aalberg » fre 28.08.2009 0:04

Jeg plages noe utrolig med et ferdiglaget Wordpress Theme jeg nylig lastet ned.

http://www.baillhard.com kan dere se utgangspunktet i themet.
Istede for at 'Latest Movies' viser siste film som er lagt ut viser den siste tråden jeg har skrevet istede. Noen som vet hva/hvor feilen kan ligge?

Samtidig så undrer jeg litt.. på sidebaren har vi en 'widget' eller noe, som viser Popular/Comment/Tags, når jeg trykker på den så hopper siden ned, er dette noe enkelt å fikse, slik at siden står der vi har den når vi trykker på de forskjellige knappene?

Kode: Merk alt
// =============================== Video Player widget ======================================
function videoWidget()
{
   $number = 5;
   $settings = get_option("widget_videowidget");
   if ($settings['number']) $number = $settings['number'];
?>

<div id="video" class="block wrap">

    <h2 class="widget_title">Latest Videos</h2>
   
    <div class="fix"></div>

   <?php query_posts('showposts='.$number.'&category_name='.get_option('woo_video_category')); ?>

    <?php if (have_posts()) : ?>

        <?php while (have_posts()) : the_post(); ?>   
   
            <div id="video-<?php the_ID(); ?>" class="latest">
                <?php the_content('[...]'); ?>
            </div>
       
        <?php endwhile; ?>
   
    <?php endif; ?>

   <?php query_posts('showposts='.$number.'&category_name='.get_option('woo_video_category')); ?>
   
    <?php if (have_posts()) : ?>
   
    <div class="vidtabs">
   
        <ul id="idTabs" class="wrap tabs">
       
            <?php while (have_posts()) : the_post(); $count++; ?>   
       
            <li><a href="#video-<?php the_ID(); ?>" title="<?php the_title(); ?>"><?php echo $count; ?></a></li>
           
            <?php endwhile; ?>
               
        </ul>
       
    </div>

    <?php endif; ?>
   
</div>
<?php
}
register_sidebar_widget('Woo - Video Player', 'videoWidget');

function videoWidgetAdmin() {

   $settings = get_option("widget_videowidget");

   // check if anything's been sent
   if (isset($_POST['update_video'])) {
      $settings['number'] = strip_tags(stripslashes($_POST['video_number']));
      update_option("widget_videowidget",$settings);
   }

   echo '<p>
         <label for="video_number">Number of videos (default = 5):
         <input id="video_number" name="video_number" type="text" class="widefat" value="'.$settings['number'].'" /></label></p>';
   echo '<label>NOTE: Setup the video category in the theme Options Panel';
   echo '<input type="hidden" id="update_video" name="update_video" value="1" />';


}
register_widget_control('Woo - Video Player', 'videoWidgetAdmin', 200, 200);

?>


Kode: Merk alt
    <!-- TABS STARTS -->           
   <?php if (!get_option('woo_tabs')) { ?>
   <div id="tabs" class="block">
   
      <ul id="idTabs" class="wrap tabs">
         <li><a href="#pop">Popular</a></li>
         <li><a href="#comm">Comments</a></li>
         <li><a href="#tagcloud">Tags</a></li>
      </ul>
      <div class="inside">
         <ul id="pop">
            <?php include(TEMPLATEPATH . '/includes/popular.php' ); ?>                   
         </ul>

         <ul id="comm">
            <?php include(TEMPLATEPATH . '/includes/comments.php' ); ?>                   
         </ul>   
         
         <div id="tagcloud">
            <?php wp_tag_cloud('smallest=12&largest=20'); ?>
         </div>
      </div>
      
   </div>
    <?php } ?>
   <!-- TABS ENDS -->


En demo av siden kan dere finne på http://www.woothemes.com/demo/?t=19 Der ser dere hvordan Popular/Comment/Tag skal fungere.
Håper på forståelse :-)

(Kan kanskje fortelle dere at den Latest Movie widgetn fungerte første gangen jeg la den inn på siden, men pga store problemer slettet jeg alt og la den inn på nytt. Etter dette ble den underlig å ha med å gjøre)
medlem i 214 måneder
 

Re: Hjelp med et wordpress theme

Innleggav KDN » fre 28.08.2009 2:13

Hvordan skal du publisere video? Artikkler med en spessiell kategori? I så fall må du sannsynligvis spesifisere hvilken kategori som skal vises i "latest video".

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Hjelp med et wordpress theme

Innleggav aalberg » fre 28.08.2009 15:59

Adding video posts

Follow the instructions underneath and/or view this video tutorial.

1. Grab a video embed code from a video site like YouTube or Vimeo
2. Go to Write > Post and paste the code into your post by using the HTML view in your editor, along with any other content you wish to have in the post.
3. Paste the embed code into the Excerpt field if you want the video to appear in the sidebar video player. If you don’t do this, the video will not show in the video player (see screenshot below).
4. Change the video size in the embed code in the Excerpt to width=”250″ and height=”180″ so it will fit in the sidebar.
5. Publish your video

Som dere kan se, kopierer den posten - ikke innholde jeg vil at den skal vise:/

EDIT: Har ENDELIG klart å få rett størrelse inn på Latest videos, problemet nå er å få den til å vise 1 og 1 film, ikke 5 stk nedover.
medlem i 214 måneder
 

Re: Hjelp med et wordpress theme

Innleggav KDN » lør 29.08.2009 15:14

Hvis det ikke er noe instilling for dette i pluginen du bruker, så kan du jo ta en titt på koden. Er en teller der allerede som du bare kan modifisere hvis du kan PHP. Hvis ikke så kan du jo linke opp hvilken plugin du bruker så kan jeg / andre her vise deg hva som må endres.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Hjelp med et wordpress theme

Innleggav aalberg » lør 29.08.2009 19:46

HERREGUD! Har slitt i flere dager, og det viste seg at jeg måtte ha Wordpress 2.7 istede for 2.8 som jeg lastet ned. Jeg hadde ingen tanke over at dette kunne være problemet.

Eneste problemet med siden nå er at det jeg skriver i Woo Video widgeten også kommer i Latest Videos, om noen har noen kommentarer momentant - så sleng de ut. Skal teste meg litt fram nå :-)

Som det står i ene filen som er med i themet, så må jeg:
Kode: Merk alt
1. Grab a video embed code from a video site like YouTube or Vimeo
2. Go to Write > Post and paste the code into your post by using the HTML view in your editor, along with any other content you wish to have in the post.
3. Paste the embed code into the Excerpt field if you want the video to appear in the sidebar video player. If you don’t do this, the video will not show in the video player (see screenshot below).
4. Change the video size in the embed code in the Excerpt to width=”250″ and height=”180″ so it will fit in the sidebar.
5. Publish your video


Det er altså på nr 2 problemet begynner. Jeg skriver en tekst, og den kommer med i latest video.
På nr 4 står det at jeg må endre Excerpt width og height, men det hjelper ikke. jeg må justere fra selve thread'en, å la den som står i Excerpt være i orginalstørrelse. Virker fortsatt som at den leser fra feil plass.
medlem i 214 måneder
 

Re: Hjelp med et wordpress theme

Innleggav aalberg » søn 30.08.2009 22:42

Jeg driter i Latest Videos.
Ellers takk for hjelpen ;)
medlem i 214 måneder
 


Returner til PHP



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron