Microsoft Web Developer til mac?

Microsoft Web Developer til mac?

Innleggav cheroxcherox » tor 14.02.2008 14:42

Hei

Jeg har eksamen i Webmaster nå om noen måneder, og skulle gjerne hatt et program likt som Microsoft Web Developer.
Og hvis noen har lyst til å hjelpe til med eksamen så hadde det også vært veldig fint ;)
ASP.NET er ikke min venn, men hadde vært veldig fint og hatt de 10 studiepoengene.
medlem i 210 måneder
 

Re: Microsoft Web Developer til mac?

Innleggav vekva » tor 14.02.2008 16:13

Det virker som at .NET-utvikling er vanskelig på noen som helst plattform utenfor Windows, så her må du vel kanskje trå til med en bootcamp eller parallells-installasjon av Windows :-/

.NET-utvikling i osx blir diskutert her

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Microsoft Web Developer til mac?

Innleggav cheroxcherox » tor 14.02.2008 23:14

Er det jeg har vært "redd for" ja.
Men takk for svar iallfall. Du er ikke en racer på .NET vel? :-D
medlem i 210 måneder
 

Re: Microsoft Web Developer til mac?

Innleggav vekva » tor 14.02.2008 23:40

Desverre:/

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Microsoft Web Developer til mac?

Innleggav simen » tor 14.02.2008 23:54

Jeg utviklet på skolen for noen år siden .NET webapplikasjoner på Mac. Jeg hadde tilgang til en server som kjørte MS IIS da... Så lastet opp via ftp og så endringene i nettlesern. Og brukte en vanlig teksteditor (med fargesyntax)...

Ellers har du jo mono prosjektet da... Som er en open source implementasjon av .NET for alle plattformer.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Microsoft Web Developer til mac?

Innleggav decodex » lør 16.02.2008 5:34

Ref. Mono, jeg ville ikke anbefalt å bruke noe annet enn hva man kan kalle et referansesystem til det som undervises i på skolen. Med mindre man virkelig vet hva man driver med, og virker ikke som trådstarter er på det nivået ang. .NET enda :) Blir litt som at man ikke bør gjøre testing av kode på annet enn et system som ligner på alle vis produksjonsmiljø.

--- Start potensielt kjedelig rant ---
Men jeg har også en personlig opplevelse fra et emne jeg tok på UiO i C-programmering. Dette foregikk hovedsakelig på Linux-maskiner på UiO, mens jeg selvfølgelig gjorde oppgaver hjemme i OS X. Problemet kom når en oppgave spesifiserte lesing fra /proc for å finne informasjon om kjørende prosesser. Jeg var ikke Unix-geek nok da til å vite hvilke *nix-varianter hadde /proc-katalogen, og hverken OS X eller maskinen på UiO (Sun Solaris tror jeg) jeg SSHet til hadde det. Ble en noe mangelfull innlevering, og en irriterende «dagen derpå» når jeg fant ut hvilken Linux-maskin jeg burde SSHet til :)
--- Slutt potensielt kjedelig rant ---

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 


Returner til ASP/.NET



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron