Lære C

Lære C

Innleggav Noob » ons 02.06.2010 22:19

Hei

Jeg er helt ny innenfor programmering. Har begynt litt å se på tutorials til objective-C, xcode osv. Men føler det blir litt for avansert mtp at jeg er helt blank på området og det kunne være greit å kunne språket litt før jeg begynner å skrive koder i xcode. Langtidsmålet er å kunne lage en app til iphone, men det blir nok ikke med det første.

Så det jeg lurer på er rett og slett hvor jeg skal begynne, som sagt så kan jeg ingenting. Bør jeg begynne å lære meg C først?

Evt linker til bøker, tutorials ol hadde vært kjempegreit.

På forhånd takk!
medlem i 166 måneder
 

Re: Lære C

Innleggav EmmernMe » ons 02.06.2010 22:58

Nja.. Har du kodet noe som helst annet kodespråk før?
medlem i 185 måneder
 

Re: Lære C

Innleggav Larsaronen » tor 03.06.2010 8:57

Kjøp deg "programming in objective-c 2.0" på amazon.com..
http://www.amazon.com/Programming-Objective-C-2-0-Stephen-Kochan/dp/0321566157/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1275547828&sr=8-1-spell

Ingen grunn til å lære seg C først.
Når du har lært deg grunnleggende om Objective-C så bør du gå på en annen bok.
Når jeg startet var det ingen bøker om iphone rogramering spesifikt, men jeg kan trygt anbefale "Cocoa Programming for Mac OS X"
[url]Cocoa(R) Programming for Mac(R) OS X (3rd Edition) (Paperback)[/url]

Denne omhandler OS X programering ikke iphone, men det er kun små forskjeller.

Etter du har lært det grunnleggende fra denne boken. er det bare å hoppe på tutorials..
medlem i 204 måneder
 

Re: Lære C

Innleggav Noob » tor 03.06.2010 9:14

Nja.. Har du kodet noe som helst annet kodespråk før?
Nope, aldri.

@Larsaronen

Så du mener at jeg kan begynne å lese den med en gang, uten å kunne noe som helst kodespråk fra før?

Lyst til å starte med et som er mest basic, men skal kjøpe boken der og se om den hjelper meg i gang.
medlem i 166 måneder
 

Re: Lære C

Innleggav EmmernMe » tor 03.06.2010 9:36