Litt hjelp

Litt hjelp

Innleggav iMacman » tir 04.10.2011 23:01

Jeg skal lage en app. Det er en enkel app som krever lite koding. Det eneste den må gjøre er: jeg skal ha en hovedside. Der kan du trykke på en knapp som tar deg til en ny side. Jeg vet ikke om dere skjønner men tenk at du skal ha en .. La oss si fakta app. På hovedsiden står det: jorden, mennesket, dyr. Så trykker du på en av dem og en ny side dukker opp med fakta om det du trykket på.

Er dette veldig komplisert for å få til når du ikke kan programmere? Kan noen fortelle eller vise en tutorial til meg?

Takk på forhånd. :-)
medlem i 173 måneder
 

Re: Litt hjelp

Innleggav Larsaronen » tor 06.10.2011 20:03

Her er en tutorial iCodeBlog..

Det er ikke veldig vannskelig, men du bør kunne programmere.. Er du registrert utvikler..?
Med Xcode 4.2 blir det veldig enkelt..
medlem i 203 måneder
 

Re: Litt hjelp

Innleggav ak » fre 07.10.2011 10:38

Alt for høyt nivå etter min mening, det tar flere måneder før ting som "@synthesize fruitView" gir noen mening hvis man skal prøve å slå de opp en og en. Bedre å velge en løsning der man kan bygge opp forståelsen gradvis.

Det høres ut som om du kan lage det du vil med HTML, og så etterhvert utvide det med f.eks. JavaScript. Blir det virkelig stort trenger du kanskje en database som ligger bak.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Litt hjelp

Innleggav iBjorn » fre 07.10.2011 11:04

Ta en kikk på Red Foundry.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Litt hjelp

Innleggav iMacman » lør 08.10.2011 21:34

Takker for svar :) Tutorialen på iCodeblog var ikke akuratt som jeg vil ha det. Jeg vil designe mit eget bilde som bakrunn istedenfor den "lidte" bakrunnen. jeg vil også ha knapper man trykker på for så å komme til en egen designet side med fakta.

RedFoundry er ikke aktuelt tror jeg. Vil helst gjøre det selv.



Jeg er registrert som utvikler og har xcode ja :P
medlem i 173 måneder
 


Returner til Programmering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]