Noen som kan hjelpe meg med apputvikling?

Noen som kan hjelpe meg med apputvikling?

Innleggav Istesitron » fre 30.12.2011 3:41

Hei!

Jeg er ny her på forumet og ikke så godt kjent her. Jeg håper jeg ikke har postet i feil tråd, i så fall beklager jeg. Jeg har over lang tid ønsket å lære meg hvordan man utvikler apper til Iphone, Ipod, Ipad osv. Problemet er at det har stoppet med tanken. Jeg har tenkt at det blir for vanskelig og for mye å sette seg inn i, men nå har jeg bestemt meg for at jeg skal gjøre et iherdig forsøk på å lære meg det. Koste hva det koste vil!

Jeg kan ingen ting om programmering. Jeg prøver å lese ulike guider på nettet, problemet er at på hver ulike side jeg leser, så er det forskjellige program eller veier de mener man må gå får å komme i mål med en ferdigutviklet app. Jeg blir mer og mer usikker og vet ikke hvilke programmer jeg skal velge.

Det jeg lurer på er om det er noen der ute som kan hjelpe meg litt på veien. Noen som kan fortelle meg hvilke programmer man må ha, komme med tips og erfaringer som kan hjelpe meg med å komme igang.
Som sagt er jeg helt ny i dette gamet, jeg kan ha tatt meg vann over hodet, men en plass må man jo begynne.

Kan nevne at jeg har PC,iphone og Ipad. Leste noe snakk om at man måtte ha mac, det har jeg ikke. Må jeg ha det?

Hadde blitt utrolig glad hvis noen der ute kan hjelpe meg litt! :)

Ta kontakt på pm elller på istesitron@gmail.com/mjelde95@hotmail.com
medlem i 147 måneder
 

Re: Noen som kan hjelpe meg med apputvikling?

Innleggav Adiamon » fre 06.01.2012 20:14

1.Kjøp en Mac, trenger ikke være den dyreste, kan tilogmed kjøpe Mac Mini.
2.Lær deg Objective-c, Xcode og Cocoa-touch. (apress.com har mye bra bøker)
3.Registrer deg som Apple Developer på http://developer.apple.com/ så du kan teste app'en på iphone/ipod/ipad.

Her er ihvertfall litt basics til å komme i gang :)

Anbefaler og http://www.thenewboston.com som har video tutorial's til det meste.

Brukerens avatar
medlem i 151 måneder
 

Re: Noen som kan hjelpe meg med apputvikling?

Innleggav Istesitron » man 09.01.2012 22:19

Okei, litt kjipt at man må ha mac, men da må man vel bare begynne å spare :)
Tusen takk for hjelpen.
medlem i 147 måneder
 

Re: Noen som kan hjelpe meg med apputvikling?

Innleggav traustit » tir 10.01.2012 21:49

Du kan kjope en ny Mac mini til 4.500 (ca) eller even kjøpe en brukt på 2-3.000.
Du trenger ikke kaste for mye penger på det. xcode er gratis med Lion.

Bara husk, du må ha en intel cpu, 4 GB minne. Alt som kjører Mac OS X 10.7 går bra.

Mac mini er mye mer maskin en man kan tro
medlem i 210 måneder
 


Returner til Programmering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron