Må man bruke AppStore for publisering?

Må man bruke AppStore for publisering?

Innleggav tomarild » tir 31.07.2012 23:57

Hei!


Bare lurer på en ting:
Er man nødt til å bruke AppStore for publisering av apper man lager? Jeg kunne godt tenke meg å tilby folk nedlasting av appene mine via en webside.

En annen ting da... når jeg oppdaterer en app som noen i så tilfelle har lastet ned, kan man gjøre det slik at den appen endres automatisk på den telefonen som har lastet den ned?
medlem i 140 måneder
 

Re: Må man bruke AppStore for publisering?

Innleggav dabear » ons 01.08.2012 0:57

Apper (for ios) du lager må distribueres gjennom apple store. Du kan også distribuere appen din gjennom Cydia App store hvor begrensningene som apple setter i app store er borte. Cydia kreves jailbreak for å fungere. En annen mulighet er å installere iphone apper fra ipk-filer direkte gjennom itunes, men også dette krever jailbreak av telefonen.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Må man bruke AppStore for publisering?

Innleggav tomarild » søn 12.08.2012 23:43

Takk for svar! :-)

SKulle virkelig ønske det fantes enklere publiseringsløsninger? At de kunne lastes ned fra min server bare, men men. Jeg ser poenget!
medlem i 140 måneder
 

Må man bruke AppStore for publisering?

Innleggav tomarild » man 20.08.2012 10:52

Et annet spørsmål angående publisering og slikt på appstore:

Hvis man publiserer en slags informasjonsapp hvor teksten skal oppdateres ofte, hvordan får man best publisert oppdateringer til de som har lastet ned?

Er klar over at appen kan vise innhold fra nett, men hvis appen skal kunne fungere uten at man er på nett - hvordan gjøres det da?
medlem i 140 måneder
 

Re: Må man bruke AppStore for publisering?

Innleggav admin » man 20.08.2012 11:27

Da må appen oppdateres, med andre ord ikke en smidig løsning.

Det vanlige for apper som krever oppdateringer av informasjon er at dette gjøres over nettet. Du kan enten gjøre det direkte i appen eller implementere en webview som egentlig er en nettside som vises inne i appen.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Må man bruke AppStore for publisering?

Innleggav Larsaronen » man 20.08.2012 20:37

Du kan publisere via webside med iOS Developer Enterprise Program, eller med Ad Hoc Distribution.. Begge er avhengig av at du har lagt alle iOS enhter som skal installere appen til på developer portalen din.
medlem i 203 måneder
 

Re: Må man bruke AppStore for publisering?

Innleggav tomarild » ons 22.08.2012 18:30

Takk for svar begge to!

Admin... hva mener du med at oppdateringer må gjøres direkte i appen? Webview har jeg etter hvert fått til, så det er jo en løsning ja.
medlem i 140 måneder
 


Returner til Programmering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron