15 år og vill lage en app

15 år og vill lage en app

Innleggav Brønlund4 » man 18.02.2013 14:05

Hei!
jeg har nettopp fylt 15 år og har en god ide til en app, men jeg vill lage den helt selv. jeg har ''laget'' en mac i VMware workstation og har lastet ned XCode men jeg vet ikke hvordan jeg bruker den osv så er det noen som kan hjelpe meg og forklare meg hvordan man lager en app eller vise meg noen guider til hva jeg trenger å lære meg?
medlem i 145 måneder
 

Re: 15 år og vill lage en app

Innleggav Janjaya » søn 03.03.2013 17:32

Jeg ville startet med å lære meg programmering. Jeg startet med C++, og gikk videre med Obj-C etter det. Boken jeg brukte var: "Object-Oriented Programming in C++" av Robert Lafore, Amazon: http://www.amazon.com/Object-Oriented-P ... in+C%2B%2B
medlem i 174 måneder
 

Re: 15 år og vill lage en app

Innleggav iRemote » søn 28.04.2013 12:52

Hei!

Når jeg var 16 selv hadde jeg ett sterkt ønske om å programmere, og utvikle en app selv. Kjøpte en bok lignende den som er linket til over i innlegget, men den var dog for Objective-C. Skjønner nå at en trenger C som bakgrunn for å skulle programmere i objective-C.
Noe som slo meg ganske raskt var at dette er Vanskelig, altså selve aspektet med å forstå hvordan metoder (funksjoner), booleans (if/else (/sann/usann)), arrays og div. andre aspekter ved koding fungerer vil jeg av erfaring si er for komplisert å lære seg på egen hånd gjennom Objective C. Jeg er nå 20 og sliter selv å skulle starte opp med det, men fant i forrige uke en side som heter http://codecademy.com.
På denne siden kan du lære Java, html, ruby, python, php og div. andre.
Det jeg foreslår er at du starter i det små med html, lærer hvordan ting fungerer, også gå over på Java/Ruby/php (Php er veldig enkelt etter html). Når du har den bakgrunnen i hvordan programmer fungerer ville jeg ha gått over til å lære om c, for så å ta en kikk på ulike tutorials og bøker på objective-c.

Vi er alle forskjellige, så det kan godt hende jeg slet mer enn det du kommer til å gjøre. Snakker bare ut i fra erfaring.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 


Returner til Programmering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron