lille iPhone app som viser rundetider

lille iPhone app som viser rundetider

Innleggav kometen » tir 09.07.2013 21:57

Hej.

Jeg købte Ray Wenderlich's "The iOS Apprentice Tutorials" som laver det næsten klassiske tjekliste-program, helt fra starten af med en enkelt tekst, og efterhånden udvider programmet til at kunne lave enkle huskesedler.

Jeg løber med jævne mellemrum, og nogen gange tager jeg nogle runder på en nærliggende atletikbane, for at se om jeg kan holde en vis kilometertid. Efter at have lavet en manuel udregning og lagt forkert sammen, og skrevet den forkerte tid på min hånd, så tænkte jeg at det kunne der blive et simpelt program ud af, så jeg kunne bruge de ting jeg havde lært. Det kan I finde på https://github.com/kometen/vuelta.

Programmet i sig selv har ikke den store praktiske funktion, men det er sjovt er at få stablet programmet på benene, og se hvordan det evt. kan udvides med flere funktioner. Jeg skal på skærm nr. 2 lave en tæller, som går nedover rækkerne, efterhånden som tiden går.

Jeg skal også hindre at der tastes andet ind end tal. Nu kan man kopiere tekst ind via copy-paste. Har ikke prøvet, men programmet crasher sikkert.

Mulig det skal ændres i xcode til at inkludere ios 6. Nu har jeg kun prøvet mod ios 7.

Hilsen
Claus
medlem i 194 måneder
 

Returner til Programmering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere