xcode hjelp

xcode hjelp

Innleggav 6996 » tir 28.01.2014 21:34

hei, veit ikke om det er riktig mappe, men prøver. jeg har "lagd" en app i Xcode nå, det vil si brukt den greia der du setter inn knapper, skrift osv.. har lagd en app men knapper som fører til sider, og jeg har "dratt" kanppen til den sida den skal til. men hvilke koder må jeg bruke for at de skal funke? eller hvar jeg gjort no feil?
medlem i 122 måneder
 

Re: xcode hjelp

Innleggav dynga » ons 29.01.2014 0:22

Eh, hvis det er første gang du lager en app, og du ikke kjenner til obj.c-koding, bør du begynne med å følge en tutorial som er beregnet for nybegynnere.

Har du gjort det, eller har du bare satt inn objekter fra eget hode?
medlem i 122 måneder
 

Re: xcode hjelp

Innleggav 6996 » ons 29.01.2014 8:52

det har vel mest gått i youtube videoer og forskjellige blogger, men har aldri sett hvordan de gjøre det med knappene.
medlem i 122 måneder
 

xcode hjelp

Innleggav Superhai » ons 29.01.2014 13:40

Kan du programmering?
medlem i 131 måneder
 

Re: xcode hjelp

Innleggav 6996 » ons 29.01.2014 15:02

å kunne er vel å ta i, men har jo lært noe på nettet

og for at en ingen skal være i tvil, det er IOS den blir lagd til.
medlem i 122 måneder
 

xcode hjelp

Innleggav Superhai » ons 29.01.2014 21:41

Jeg får litt følelsen at du har tatt deg litt vann over hodet. Men det er (som du sikkert har oppdaget) nok tutorials å finne på nettet som forklarer det du spør om. Mitt tips er å gå gjennom noen av Apple sine egne. Om du virkelig har ambisjoner om å lage din egne apps, så anbefaler jeg å begynne med en bok om Objective-C og XCode. Du bør også lese deg opp om prinsippet om "Model-View-Controller" innenfor programmering.
medlem i 131 måneder
 

Re: xcode hjelp

Innleggav 6996 » tor 30.01.2014 8:59

okei, da får jeg gjøre det, men takk takk.
medlem i 122 måneder
 

Re: xcode hjelp

Innleggav Jørnan » tir 04.02.2014 18:34

Hvilken kode du skal skrive avhenger jo helt av hva knappen skal gjøre ...

Hvis du har litt kodeerfaring, se på Stanford CS193P som blant annet finnes på iTunes U. Der er det veldig mye bra. Hvis dette er litt for avansert så anbefaler jeg CS106A fra Stanford (også tilgjengelig på iTunes U). Sistnevnte er om Java, men Java og Objective-C har veldig mye felles blant det grunnleggende og det vil hjelpe deg MYE å skaffe forståelse for programmering.
medlem i 177 måneder
 


Returner til C++



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron